دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی نیسان سیلویا: اسپرت جدید نیسان در راه است
نيسان سيلويا

معرفی نیسان سیلویا: اسپرت جدید نیسان در راه است

۱۴۰۳-۰۶-۱۵ زمان مطالعه: 1 دقیقه

نيسان به طور رسمي اعلام کرده است که در حال توسعه‌ی یک خودروی اسپرت جدید با نام سيلويا است. اگرچه مراحل اولیه‌ی تولید آغاز شده است، اما هنوز نسخه تولیدی برای تولید تایید نشده است.

به گزارش مجله ماشین، این خبر بیش از یک دهه پس از معرفی مدل مفهومی رتروی IDx منتشر می‌شود که نوید از یک خودروی اسپرت سوم در کنار ۳۷۰Z و GT-R می‌داد.

اگرچه پروژه IDx به دلیل هزینه‌های بالای تولید و تقاضای کم متوقف شد، اما نیسان همچنان به دنبال گزینه‌هایی برای یک مدل عملکردی سوم است. این شرکت بارها علاقه خود را به احیای نام محبوب سیلویا ابراز کرده است.

ایوان اسپینوزا، معاون استراتژی محصول جهانی نیسان، تأیید کرده است که این خودروی اسپرت به طور رسمی در حال توسعه است. اسپینوزا هدف خود را آماده‌سازی این خودرو تا پایان دهه با یک قوای محرکه برقی اعلام کرده است. اگرچه این موضوع ممکن است طرفداران خودروهای اسپرت بنزینی را ناامید کند، اما یک تنظیمات بنزینی خالص در بسیاری از بازارها، به ویژه در اروپا با مقررات سختگیرانه انتشار گازهای گلخانه‌ای امکان‌پذیر نخواهد بود.

هدف نیسان این است که سیلویای احیا شده با مقررات بسیاری از کشورها مطابقت داشته باشد تا تولید جهانی را تسهیل کند و به اقتصاد مقیاس دست یابد. با وجود ماهیت خاص خودروهای اسپرت و هزینه‌های بالای توسعه، نیسان تصمیم گرفته است با خودروساز دیگری همکاری نکند. در عوض، سیلویای جدید کاملاً یک پروژه داخلی خواهد بود.

در حالی که اسپینوزا به توانایی‌های مهندسی شرکت اطمینان دارد، اما هزینه‌های قابل توجه مورد نیاز برای چنین پروژه‌ای را نیز به رسمیت می‌شناسد. توسعه‌ی یک سیلویای جدید از ابتدا یک کار چالش‌برانگیز است و تعهد نیسان به این پروژه همچنان نامشخص است.

بازار خودروهای اسپرت در حال کوچک شدن است و تصمیم نیسان برای اولویت‌بندی توسعه‌ی یک سیلویای جدید در زمانی که این شرکت بر روی برقی‌سازی خط تولید خود نیز تمرکز دارد، صورت می‌گیرد. با این حال، با توجه به محبوبیت سیلویا و کمبود خودروهای اسپرت مقرون به صرفه، امیدواریم که این پروژه به نتیجه برسد. احیای اخیر هوندا پریلود نشان می‌دهد که این بخش از بازار می‌تواند در دنیای امروزی که پر از شاسی‌بلند است، دوام بیاورد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×