پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » اتحادیه‌ها برای حفظ شغل‌ها در فولکس‌واگن می‌جنگند
اتحادیه‌ها برای حفظ شغل‌ها در فولکس‌واگن می‌جنگند

اتحادیه‌ها برای حفظ شغل‌ها در فولکس‌واگن می‌جنگند

۱۴۰۳-۰۶-۱۷ زمان مطالعه: 1 دقیقه

اتحادیه‌های کارگری آلمان قول دادند که برای مقابله با تهدید مدیران فولکس‌واگن مبنی بر تعطیلی کارخانه‌های داخلی برای اولین بار در تاریخ این شرکت و لغو تضمین‌های شغلی چند ده ساله، هیچ ایده‌ای را بدون بررسی رها نکنند، از جمله اینکه به یک هفته کاری چهار روزه روی بیاورند.

به گزارش مجله ماشین،شرکت بزرگ خودروسازی فولکس‌واگن با مشکلات جدی مالی مواجه شده است. مدیران این شرکت می‌گویند برای نجات شرکت، ممکن است مجبور شوند کارخانه‌هایشان را در آلمان تعطیل کنند و به کارمندان تضمین شغلی ندهند. این تصمیم می‌تواند باعث از دست رفتن شغل هزاران نفر شود.

اما اتحادیه‌های کارگری با این تصمیم مخالف هستند و می‌گویند هر کاری برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و حفظ شغل‌ها انجام می‌دهند. آن‌ها حتی پیشنهاد داده‌اند که شاید بتوانند با کوتاه کردن ساعات کاری و ایجاد هفته کاری چهار روزه به شرکت کمک کنند تا هزینه‌هایش را کاهش دهد.

در گذشته هم زمانی که فولکس‌واگن با مشکلات مشابهی روبرو بود، اتحادیه‌ها و شرکت با هم همکاری کردند و با کوتاه کردن ساعات کاری توانستند از تعطیلی کارخانه‌ها جلوگیری کنند. حالا هم اتحادیه‌ها امیدوارند بتوانند با مدیران شرکت به توافق برسند و از تکرار اتفاقات بد گذشته جلوگیری کنند.

مهم‌ترین دلایل این بحران عبارتند از:

  • کاهش فروش خودرو به ویژه خودروهای برقی
  • افزایش رقابت با شرکت‌های خودروسازی چینی
  • مشکلات مدیریتی در شرکت فولکس‌واگن

در این شرایط، همه نگاه‌ها به مذاکرات بین اتحادیه‌ها و مدیران فولکس‌واگن دوخته شده است. نتیجه این مذاکرات می‌تواند آینده شغلی هزاران کارگر و همچنین سرنوشت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان را تعیین کند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×