دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » BMW از سال ۲۰۲۸ خودروی جدید هیدروژنی را عرضه خواهد کرد
BMW از سال 2028 خودروی جدید هیدروژنی را عرضه خواهد کرد

BMW از سال ۲۰۲۸ خودروی جدید هیدروژنی را عرضه خواهد کرد

۱۴۰۳-۰۶-۱۷ زمان مطالعه: 3 دقیقه

شرکت BMW اعلام کرده است که قصد دارد در سال 2028 یک خودروی برقی سلول سوختی عرضه کند. برای تحقق این پروژه، شرکت BMW همکاری خود را با شرکت تویوتا گسترش خواهد داد. تویوتا یکی از معدود خودروسازانی است که همچنان به آینده هیدروژن باور دارد. در حالی که تویوتا از یک دهه پیش مدل میرای را به فروش می‌رساند، این اولین خودروی هیدروژنی BMW خواهد بود که افراد می‌توانند آن را خریداری کنند.

به گزارش مجله ماشین، از آنجا که این خودرو تا چهار سال آینده عرضه نخواهد شد، BMW از ارائه جزئیات خودداری می‌کند. با این حال، این شرکت اعلام کرده است که مدل هیدروژنی یک نسخه از یک محصول موجود خواهد بود. آخرین پروژه هیدروژنی مونیخ بر اساس X5 است. با این حال، منطق به ما می‌گوید که یک SUV هیدروژنی نسخه تولیدی iX5 نخواهد بود. این نسل از لوکس‌بارژ در حال حاضر در نیمه دوم چرخه عمر خود است. تا سال ۲۰۲۸، این خودرو با نسل بعدی جایگزین خواهد شد.

BMW قول داده است که یک محصول اصلی را عرضه کند که به برند وفادار خواهد ماند و یک نسخه تغییر یافته از تویوتا نخواهد بود. به طور طبیعی، تویوتا نیز در حال کار روی خودروهای خود است که از فناوری سلول سوختی هیدروژنی استفاده خواهند کرد که با شریک باواریایی خود توسعه می‌دهد. در همین حال، شایان ذکر است که سلول‌های سوختی که در iX5 Hydrogen استفاده می‌شوند، توسط تویوتا تأمین می‌شوند.

SUV بدون انتشار آلایندگی بخشی از یک ناوگان آزمایشی کمتر از ۱۰۰ دستگاه است که در اسپارتانبرگ ساخته شده و در یک کارخانه آزمایشی در مونیخ اصلاح شده است. این جایی است که iX5 با ۳۹۶ اسب بخار، دو مخزن هیدروژن ۷۰۰ بار ساخته شده از پلاستیک تقویت شده با الیاف کربن (CFRP) دریافت می‌کند. این دو مخزن شش کیلوگرم هیدروژن را برای برد ۳۱۳ مایل WLTP نگه می‌دارند. پر کردن سوخت خودرو سه تا چهار دقیقه طول می‌کشد، بنابراین تقریباً مانند یک X5 بنزینی یا دیزلی است.

با توجه به اینکه اولین خودروی هیدروژنی BMW بر اساس نسل بعدی X5 خواهد بود، این خودرو بر روی همان پلتفرم CLAR مانند نسخه‌های بنزینی/دیزلی/هیبریدی پلاگین قرار خواهد گرفت. گزارش‌هایی وجود دارد که BMW ممکن است یک EV معمولی با باتری‌هایی بر روی همان معماری مانند سایر طعم‌های X5 نیز عرضه کند. X5 بعدی احتمالاً در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ وارد تولید خواهد شد و باید شامل نسخه‌های BEV از روز اول باشد.

Neue Klasse که سال آینده می‌رسد، اولین معماری اختصاصی برقی BMW خواهد بود و با در نظر گرفتن یک تنظیم سلول سوختی هیدروژنی در حال توسعه است. با این حال، گزارش‌ها نشان می‌دهد که CLAR به جای آن استفاده خواهد شد، حداقل برای تلاش‌های اولیه هیدروژنی.

این ممکن است تعجب‌آور باشد، اما BMW از سال ۱۹۷۹ به طور فعال در توسعه خودروهای هیدروژنی مشارکت داشته است. همه چیز با ۵۲۰h آغاز شد که دارای یک موتور احتراق داخلی اصلاح شده برای کار با هیدروژن بود، فرمولی که بعداً با V-12 تکرار شد. موتورهای دارای قدرت E38 و E65 سدان در طول دهه ۲۰۰۰. با این حال، کار روی ICEهای هیدروژنی سال‌ها پیش رها شد زیرا مهندسان ترجیح دادند پس از درک اینکه سلول‌های سوختی کارآمدتر هستند، روی آن‌ها تمرکز کنند.

معاون رئیس فناوری سلول سوختی هیدروژنی و پروژه‌های خودرو در گروه BMW، در مصاحبه‌ای با GoAuto در اوایل سال جاری گفت:

“در اصل، با X5 Hydrogen FCEV، ما حدود ۵۰۰ کیلومتر از یک پر کردن دریافت می‌کنیم. اگر موتور احتراق داخلی را در همان خودرو با همان مخزن قرار دهم، حتی ۳۰۰ کیلومتر هم دریافت نمی‌کنم. این تفاوت بین محصولی است که می‌توانیم بفروشیم و محصولی که نمی‌توانیم بفروشیم. در نقطه ۵۰۰ کیلومتری و با زمان سوخت‌گیری سه تا چهار دقیقه، فکر می‌کنم مردم در نظر خواهند گرفت که به هیدروژن مهاجرت کنند – بنابراین، این مرتبط است.”

مشکل بزرگی وجود دارد که می‌خواهیم برجسته کنیم. بله، زیرساخت سوخت‌گیری. این اساساً در بسیاری از نقاط جهان وجود ندارد، بنابراین تعجب نخواهیم کرد اگر این خودرو فقط در مناطق انتخابی فروخته شود که مالکان می‌توانند خودروهای هیدروژنی خود را پر کنند. سال ۲۰۲۸ چهار سال فاصله دارد و شبکه ممکن است تا آن زمان بهبود یابد. BMW و تویوتا می‌گویند که “در حال جستجوی پروژه‌های منطقه‌ای یا محلی برای پیشبرد بیشتر توسعه زیرساخت هیدروژن از طریق ابتکارات همکاری هستند.”

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×