دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » BYD پاکستان: کراچی به سوی خودروهای برقی
BYD پاکستان

BYD پاکستان: کراچی به سوی خودروهای برقی

۱۴۰۳-۰۶-۱۷ زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت BYD پاکستان، همکاری مشترک بین BYD چین و گروه خودروسازی پاکستانی مگا موتورز، اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰، نیمی از تمام خودروهای خریداری شده در پاکستان به نوعی برقی خواهند شد.

تا سال ۲۰۳۰ نیمی از خودروهای فروخته شده برقی خواهند بود

(۱۷شهریور ۱۴۰۳)

به گزارش مجله ماشین، BYD، غول خودروسازی برقی چینی که توسط وارن بافت حمایت می‌شود، ماه گذشته ورود خود به پاکستان را اعلام کرد و این کشور جنوب آسیایی با ۲۵۰ میلیون نفر جمعیت را به یکی از جدیدترین بازارهای خود تبدیل کرد.

این همکاری، برنامه‌هایی را برای افتتاح یک کارخانه مونتاژ در اوایل سال ۲۰۲۶ اعلام کرده است، اما خودروها را برای فروش در اواخر امسال، پس از عرضه سه مدل در ماه آگوست، معرفی خواهد کرد.

کامران کمال، سخنگوی BYD در پاکستان، در مصاحبه‌ای در دفتر خود در روز پنجشنبه گفت: من پیش‌بینی می‌کنم که تبدیل به خودروهای انرژی جدید (NEV) تا ۵۰ درصد باشد. کمال همچنین مدیرعامل شرکت هاب پاور (HPWR.PSX) است که مالک مگا موتورز است.

این هدف برای بخش خودروی پاکستان، که تا حد زیادی تحت سلطه خودروسازان ژاپنی تویوتا، هوندا و سوزوکی بوده است، با فروش خودرو در سال مالی منتهی به ژوئن به پایین‌ترین سطح ۱۵ سال گذشته رسیده است، یک هدف بلندپروازانه است.

اخیراً کیا کره جنوبی همراه با شرکت‌های چینی چانگ آن و MG، که همگی خودروهای هیبریدی ارائه می‌دهند، شروع به رقابت برای سهم بازار کرده است. BYD پاکستان اولین واردکننده بزرگ خودروهای انرژی جدید به بازار پاکستان است.

فروش خودروهای هیبرید برقی در پاکستان در سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

کمال گفت چالش زیرساخت‌های شارژ با برنامه‌های دولتی برای تشویق ساخت آن برطرف خواهد شد.

رسانه‌های محلی در ماه آگوست گزارش دادند که وزارت نیرو استانداردهایی برای ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی تدوین کرده است و دولت در حال بررسی ارائه برق مقرون به صرفه به آن‌ها است.

کمال گفت BYD پاکستان با دو شرکت بازاریابی نفت برای ایجاد یک شبکه زیرساخت شارژ همکاری می‌کند و قصد دارد در مراحل اولیه همزمان با عرضه خودروهای خود، ۲۰ تا ۳۰ ایستگاه شارژ ایجاد کند.

BYD پاکستان در ابتدا خودروهای کاملاً مونتاژ شده را خواهد فروخت، که مشمول هزینه‌های وارداتی بالاتری نسبت به خودروهایی می‌شوند که قطعات آن‌ها وارد شده و در داخل کشور مونتاژ می‌شوند.

کمال با اشاره به مشکلات واردات و فروش واحدهای کاملاً مونتاژ شده تحت ساختار تعرفه فعلی پاکستان، گفت: «تمرکز اصلی ما این است که هرچه سریع‌تر خودروهای مونتاژ شده محلی را روی جاده‌ها داشته باشیم.»

کامران گفت BYD پاکستان در حال تصمیم‌گیری در مورد اندازه یک کارخانه جدید است، اما جزئیات مربوط به سرمایه‌گذاری و مشارکت با شرکت برق HUBCO بعداً اعلام خواهد شد.

غول خودروسازی برقی کارخانه‌ای در کراچی می‌سازد

(۲۸ مرداد ۱۴۰۳)

شرکت BYD چین، غول خودروسازی برقی، روز شنبه از برنامه خود برای افتتاح یک کارخانه تولید خودرو در پاکستان خبر داد، جایی که همچنین فروش سه مدل از خودروهای خود را از طریق همکاری با شرکت مگا موتورز آغاز خواهد کرد.

BYD اولین شرکت بزرگ خودروسازی برقی (NEV) است که وارد بازار پاکستان می‌شود، بازاری که با کمبود زیرساخت شارژ خودروهای برقی مواجه است.

لیو شئولیانگ، مدیر کل BYD در آسیا و اقیانوسیه گفت: ورود ما به بازار پاکستان تنها در مورد آوردن وسایل نقلیه پیشرفته به دست مصرف کنندگان نیست. این در مورد پیشبرد دیدگاهی گسترده تر از مسئولیت زیست محیطی و نوآوری فناورانه است.

BYD همچنین اعلام کرد که قصد دارد سه «فروشگاه پرچمدار و مرکز تجربه» را در کراچی، لاهور و اسلام آباد افتتاح کند. این شرکت در مراسم رونمایی در لاهور اعلام کرد که فروش دو مدل شاسی بلند و یک مدل سدان را از سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۴ آغاز خواهد کرد.

مگا موتورز زیرمجموعه شرکت هابکو، بزرگترین شرکت برق خصوصی پاکستان (HPWR.PSX) است.

کامران کمال، مدیرعامل هابکو، که از این معامله به عنوان یک «سرمایه گذاری تاریخی» یاد کرد، گفت: ما اولین کارخانه مونتاژ NEV پاکستان را راه اندازی خواهیم کرد که به تولید خودروهای انرژی جدید پیشرفته BYD اختصاص دارد.

کمال به رویترز گفت که کارخانه جدید در سال ۱۴۰۶ فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

هابکو برای تقویت زیرساخت شارژ پاکستان، ایستگاه های شارژ سریع را در سراسر شهرهای بزرگ، بزرگراه ها و جاده ها راه اندازی خواهد کرد.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×