پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » پوردهقان: خودروسازان حق تحمیل خودروی جایگزین را ندارند
پوردهقان: خودروسازان حق تحمیل خودروی جایگزین را ندارند

پوردهقان: خودروسازان حق تحمیل خودروی جایگزین را ندارند

۱۴۰۳-۰۶-۱۸ زمان مطالعه: 1 دقیقه

مصطفی پوردهقان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، ضمن انتقاد شدید از عملکرد خودروسازان داخلی، بر لزوم پایان دادن به انحصار در صنعت خودرو تاکید کرد.

به گزارش مجله ماشین، پوردهقان با اشاره به قراردادهای یک‌طرفه خودروسازان و عدم تحویل خودروهای مدنظر مشتریان، اظهار داشت: انحصار در صنعت خودرو، موجب شده است که خودروسازان به راحتی به تعهدات خود عمل نکنند و خودروهای جایگزین را به مشتریان تحمیل کنند. این رویه نه‌تنها حقوق مصرف‌کننده را پایمال می‌کند، بلکه موجب نارضایتی گسترده مردم شده است.

وی با مقایسه وضعیت صنعت خودرو در ایران با کشورهای توسعه‌یافته، افزود: در کشورهای پیشرفته، تنوع خودرو و رقابت بین تولیدکنندگان، منجر به افزایش کیفیت محصولات و رضایت مشتریان شده است. در حالی که در ایران، انحصار خودروسازان باعث شده است که کیفیت محصولات پایین بیاید و مشتریان مجبور شوند هر خودرویی را که به آن‌ها تحمیل می‌شود، خریداری کنند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس به شدت موضوع قراردادهای خودروسازان با مشتریان را پیگیری می‌کند، گفت: از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواسته‌ایم که با ایجاد فضای رقابتی در صنعت خودرو، به این مشکل پایان دهد و اجازه دهد تا شرکت‌های خارجی و تکنولوژی‌های جدید وارد کشور شوند.

پوردهقان در پایان تاکید کرد که خودروسازان موظف هستند به تعهدات خود عمل کنند و در صورتی که امکان تحویل خودروی مدنظر مشتری را ندارند، باید چندین گزینه جایگزین را به مشتری ارائه دهند و حق تحمیل خودروی خاصی را ندارند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×