پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » فروش خودروهای سواری چین برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت
فروش خودروهای سواری چین برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت

فروش خودروهای سواری چین برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت

۱۴۰۳-۰۶-۱۹ زمان مطالعه: 2 دقیقه

فروش خودروهای سواری در چین برای پنجمین ماه متوالی در ماه آگوست کاهش یافت، این در حالی است که فروش خودروهای کاملا برقی و پلاگین هیبریدی با کمک یارانه‌های دولتی برای معاوضه خودروهای آلاینده، افزایش یافت.

به گزارش مجله ماشین، بر اساس داده‌های انجمن خودروسازان سواری چین (CPCA) که روز دوشنبه منتشر شد، فروش خودرو نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۱.۱ درصد کاهش یافته و به ۱.۹۲ میلیون دستگاه رسیده است. این رقم در مقایسه با کاهش ۳.۱ درصدی در ماه جولای به دست آمده است.

با این حال، فروش خودروهای انرژی جدید (NEV) که شامل خودروهای تمام برقی و پلاگین هیبریدی می‌شود، ۴۳.۲ درصد جهش داشته و به رکورد ۵۳.۵ درصد از کل فروش خودرو رسیده است. این افزایش با عملکرد درخشان برند چینی BYD که رکورد فروش جدیدی را ثبت کرد و همچنین بهترین ماه تسلا، رقیب آمریکایی، در سال ۲۰۲۴ همراه بوده است.

صادرات خودرو پس از افزایش ۲۰ درصدی در ماه جولای، ۲۴ درصد دیگر افزایش یافته است.

این انجمن هفته گذشته اعلام کرد که این اعداد نشان دهنده کاهش اعتماد مصرف کنندگان است، به طوری که خریدهای اولیه خودرو نسبت به معاوضه عقب مانده است.

دولت چین برای خرید خودروهای NEV در صورت معاوضه با خودروهای بنزینی، تا ۲۰ هزار یوان (۲۸۲۳ دلار) یارانه نقدی در نظر گرفته است. همچنین برای معاوضه خودروهای بنزینی با خودروهای دارای موتور کم‌حجم‌تر، تا ۱۵ هزار یوان یارانه اختصاص داده شده است.

همسو با کاهش هزینه‌های مصرف‌کنندگان، شرکت‌های بزرگ EV چین مانند نیو و ایکس پنگ، اوایل امسال برندهای ارزان‌تری را به بازار عرضه کردند.

کویی دونگشو، دبیرکل CPCA گفت: «بیش از ۸۰ درصد از متقاضیان یارانه معاوضه، خرید خودروهای NEV را انتخاب کرده‌اند.»

با وجود کاهش‌های اخیر، داده‌های CPCA نشان می‌دهد که فروش خودرو در هشت ماه اول سال ۲۰۲۴، ۱.۶ درصد افزایش یافته است.

کویی با پیش بینی ادامه حمایت‌های دولت، به ویژه در فروش خودروهای NEV، ابراز امیدواری کرد که فروش برای کل سال مثبت باقی بماند. وی همچنین افزود که پیش‌بینی می‌شود فروش خودروهای NEV امسال به نزدیک ۵۰ درصد از کل فروش خودروهای داخلی برسد و در سال ۲۰۲۵ از این مرز عبور کند.

افزایش فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی به سختی به مشکلات نمایندگی‌های فروش که با کاهش قیمت‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، کمک کرده است.

بر اساس داده‌های انجمن فروشندگان خودرو چین، بیش از نیمی از نمایندگی‌ها در بازه زمانی ژانویه تا ژوئن متحمل ضرر شده‌اند که ۷.۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. همچنین، شرکت چین گرند اتوموتیو سرویس، دومین شرکت بزرگ نمایندگی فروش که سهامش به مدت ۲۰ روز متوالی کمتر از ارزش اسمی معامله می‌شد، در ماه آگوست از بورس شانگهای حذف شد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×