سه شنبه , ۱ آبان ۱۴۰۳
آئودی و سایک در آبان ماه خودروی برقی جدید خود را رونمایی می‌کند

آئودی و سایک در آبان ماه خودروی برقی جدید خود را رونمایی می‌کند

۱۴۰۳-۰۶-۲۰ زمان مطالعه: 1 دقیقه

در سال جاری، آئودی و SAIC توافقنامه همکاری امضا کردند تا با هم چندین خودروی برقی هوشمند سطح بالا توسعه دهند و پلتفرم دیجیتال پیشرفته‌ای را با تمرکز بر بازار چین بسازند.

به گزارش مجله ماشین، به‌تازگی، فرمین سونرا، مدیرعامل پروژه همکاری آئودی و SAIC، اعلام کرد که خودروی مفهومی برقی که توسط آئودی و SAIC به عنوان بخشی از این همکاری ساخته شده، در ماه نوامبر (آبان ماه) رونمایی خواهد شد و نسخه تولید انبوه آن انتظار می‌رود در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ وارد بازار شود.

تولید این خودروها در کارخانه آنتینگ SAIC-Volkswagen در شانگهای انجام خواهد شد. سپس، طی ۱۸ ماه پس از عرضه اولین خودرو، یک SUV و یک سدان بزرگ نیز عرضه خواهند شد که در مجموع سه مدل جدید برنامه‌ریزی شده است.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا مدل‌های جدید از لوگوی چهار حلقه آئودی استفاده خواهند کرد یا خیر. اگرچه پیش‌تر شایعاتی مبنی بر استفاده از لوگوی نام آئودی به جای لوگوی چهار حلقه برای مدل‌های جدید وجود داشت.

به گفته سونرا، چین بزرگترین بازار آئودی در جهان و همچنین مهم‌ترین بازار خارج از کشور آئودی است. علاوه بر این، سونرا اشاره کرد که گروه‌های جوان‌تر مشتریان چین تقاضای بیشتری برای فناوری‌های هوشمند مانند رانندگی خودکار و اتصال خودرو دارند. در مقایسه با گروه‌های مصرف‌کننده آئودی در سایر بازارهای جهانی که عموماً بین ۵۵ تا ۶۰ سال سن دارند، گروه‌های مشتریان چین عموماً جوان‌تر هستند و میانگین سنی حدود ۳۵ سال دارند.

برای استراتژی محصول، آئودی-SAIC بیشتر بر هوش مصنوعی سطح بالا تمرکز دارد و از نظر طراحی و هوش مصنوعی، به‌ویژه گروه‌های مشتریان سطح بالا که تمایل به پذیرش فناوری‌ها و مفاهیم جدید دارند، هدف‌گیری می‌کند.

سونرا همچنین تأیید کرد که مدل‌های جدید نسخه تغییر نام‌گذاری شده از خودروهای IM Motors (Intelligence in Motion) نخواهند بود، با توجه به تمرکز آئودی-SAIC بر هوش مصنوعی سطح بالا. علاوه بر این، CATL تامین‌کننده باتری و Momenta تامین‌کننده راه‌حل رانندگی هوشمند است. IM Motors یک سرمایه‌گذاری مشترک خودروی برقی بین SAIC، علی‌بابا و ZhangJiang Hi-Tech است. Momenta یک استارتاپ رانندگی خودکار با دفتر مرکزی در پکن است.

در حال حاضر، Audi A7L، Q5 e-tron و Q6 از طریق همکاری آئودی-SAIC در بازار چین فروخته می‌شوند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×