پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » اختلاف بر سر هزینه‌های نقل و انتقال خودرو
اختلاف بر سر هزینه‌های نقل و انتقال خودرو

اختلاف بر سر هزینه‌های نقل و انتقال خودرو

۱۴۰۳-۰۶-۲۰ زمان مطالعه: 1 دقیقه

در پی ابلاغ دستورالعمل جدید مبنی بر پرداخت هزینه‌های نقل و انتقال خودروهای صفر کیلومتر توسط فروشندگان، همچنان شاهد اختلافاتی بین خریداران و فروشندگان هستیم. با وجود تاکید صریح وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر الزام فروشندگان به پرداخت این هزینه‌ها، برخی از فروشندگان همچنان تلاش می‌کنند تا هزینه‌های مذکور را به دوش خریداران بیندازند.

به گزارش مجله ماشین، اواخر تیرماه بود که اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران اعلام کرد از ابتدای شهریورماه، کلیه هزینه‌های مالیات نقل‌وانتقال و سایر هزینه‌های جانبی خودروهای صفر کیلومتر بر عهده فروشندگان خواهد بود. با این حال، برخی از فروشندگان با سوء استفاده از ناآگاهی برخی از خریداران، همچنان اصرار بر پرداخت این هزینه‌ها توسط خریداران دارند.

حسن میرزایی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت وزارت صمت، در نامه‌ای به رئیس اتاق اصناف تهران، ضمن تاکید بر قانونی بودن این دستورالعمل، هرگونه توافق یا اجباری برای پرداخت این هزینه‌ها توسط خریدار را غیرقانونی اعلام کرد. وی همچنین به ماده ۵۷ قانون نظام صنفی اشاره کرد و افزود که هرگونه عملی که منجر به افزایش بهای خودرو شود، گران‌فروشی محسوب می‌شود.

در همین راستا، کارشناسان توصیه می‌کنند خریداران قبل از انجام معامله، از فروشنده رسید پرداخت کلیه هزینه‌های نقل و انتقال را دریافت کنند تا از هرگونه اختلاف و مشکلی در آینده جلوگیری شود.

اختلاف بر سر هزینه‌های نقل و انتقال خودرو
اختلاف بر سر هزینه‌های نقل و انتقال خودرو

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×