سه شنبه , ۱ آبان ۱۴۰۳
امدادگران خودسر کابوسی برای رانندگان

امدادگران خودسر کابوسی برای رانندگان؛ نبود نظارت و گرانی خدمات

۱۴۰۳-۰۶-۲۰ زمان مطالعه: 1 دقیقه

در حالی که قرار است امدادگران خودرو در زمان نیاز به کمک رانندگان بشتابند، اما در عمل به کابوسی برای بسیاری از رانندگان تبدیل شده‌اند. نبود نظارت کافی، تعیین نشدن نرخ مشخص برای خدمات و سوءاستفاده برخی از این افراد، رانندگان را در شرایط دشواری قرار داده است.

به گزارش مجله ماشین، پیگیری‌های خبرنگار میزان نشان می‌دهد که امدادگران خودسر خودرو در کشور نه تنها نرخ مشخصی برای خدمات خود ندارند، بلکه به دلخواه خود هر مبلغی را که بخواهند از رانندگان دریافت می‌کنند. برخی از این افراد حتی خودروهای آسیب‌دیده را به تعمیرگاه‌های خاص خود هدایت کرده و هزینه‌های گزافی را به رانندگان تحمیل می‌کنند.

یکی از رانندگان که خودرویش در جاده خراب شده بود، از پرداخت مبلغی گزاف برای جابه‌جایی خودروی خود در مسافتی کوتاه گلایه کرد و گفت: انگار امدادگران خودرو فکر می‌کنند ما مجبوریم هر مبلغی را که آن‌ها می‌گویند بپردازیم.

نبود اتحادیه و نظارت کافی بر فعالیت امدادگران خودرو، باعث شده است که این افراد با خیالی آسوده هرگونه سوءاستفاده‌ای را انجام دهند. در حالی که مردم به دلیل نیاز به کمک در شرایط اضطراری، چاره‌ای جز پذیرفتن این شرایط ندارند.

مهدی حسینی، رئیس انجمن صنفی امداد خودرویی کشور، با تأیید این موضوع، گفت که تلاش‌های این انجمن برای تشکیل اتحادیه و ساماندهی این صنف تاکنون به نتیجه نرسیده است.

این وضعیت نه تنها برای رانندگان، بلکه برای کل صنعت خودرو نیز مضر است. چرا که نبود نظارت کافی و سوءاستفاده برخی از امدادگران، باعث کاهش اعتماد مردم به این صنعت می‌شود.

برای حل این مشکل، نیاز به تدوین قوانین و مقررات مشخص برای فعالیت امدادگران خودرو، تشکیل اتحادیه و نظارت بر فعالیت آن‌ها و همچنین تعیین نرخ مشخص برای خدمات آن‌ها است.

تا زمانی که این مشکلات حل نشود، رانندگان همچنان باید نگران هزینه‌های گزاف و سوءاستفاده‌های احتمالی امدادگران باشند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×