سه شنبه , ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » مذاکره چین با اتحادیه اروپا برای تعرفه خودروهای برقی
مذاکره چین با اتحادیه اروپا برای تعرفه خودروهای برقی

مذاکره چین با اتحادیه اروپا برای تعرفه خودروهای برقی

۱۴۰۳-۰۶-۲۱ زمان مطالعه: 1 دقیقه

چین بار دیگر پیشنهاد مذاکره با کمیسیون اروپا برای حل اختلافات اقتصادی و تجاری و کاهش تعرفه‌های پیش‌بینی شده برای خودروهای برقی چینی را مطرح کرده است.

به گزارش مجله ماشین، لی فی، معاون وزیر بازرگانی چین، در دیدار با مدیرکل تجارت کمیسیون اروپا در بروکسل در روز دوشنبه، اعلام کرد که چین آماده است وارد گفتگو و مشورت شود.

وزارت بازرگانی چین تاکید کرد که موضوع یارانه‌های جبرانی برای خودروهای برقی چینی “پیچیده” است و چالش‌های قابل توجهی برای رسیدن به توافق ایجاد می‌کند.

وزارت بازرگانی چین در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه اعلام کرد: چین مایل است همچنان با طرف اروپایی همکاری نزدیکی داشته باشد تا راه‌حلی پیدا کند که منافع مشترک هر دو طرف را برآورده کند و مطابق با قوانین سازمان تجارت جهانی باشد، تا توسعه سالم و پایدار روابط اقتصادی و تجاری چین و اروپا را ارتقا دهد.

بیشتر بخوانید: کاهش تعرفه‌های پیشنهادی اتحادیه اروپا بر خودروهای برقی چین

کوشش‌های جدید چین برای مذاکره در حالی صورت می‌گیرد که این کشور به دنبال لغو تعرفه‌های پیشنهادی برای خودروهای برقی خود است.

کمیسیون اروپا قرار است در ماه اکتبر درباره تصویب تعرفه‌های اضافی بر خودروهای برقی ساخت چین علاوه بر تعرفه وارداتی استاندارد ۱۰ درصدی خود رأی‌گیری کند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×