چهارشنبه , ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » سرمایه‌گذاری چری برای تسخیر بازار اروپا با برندهای Omoda و Jaecoo
سرمایه‌گذاری چری برای تسخیر بازار اروپا

سرمایه‌گذاری چری برای تسخیر بازار اروپا با برندهای Omoda و Jaecoo

۱۴۰۳-۰۶-۲۲ زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت خودروسازی چینی چری (Chery Auto) آماده است تا میلیاردها یورو سرمایه‌گذاری کند تا برندهای Omoda و Jaecoo در عرض سه سال در میان مشتریان اروپایی جای خود را پیدا کنند. رئیس این دو برند در بازار ایتالیا گفت که چری قصد دارد تا این برندها را به موفقیت در اروپا برساند.

به گزارش مجله ماشین، چری امسال برندهای Omoda و Jaecoo را در اروپا عرضه می‌کند، و در ابتدا بر خودروهای با موتور بنزینی تمرکز دارد. پس از آغاز فروش در اسپانیا، ایتالیا، لهستان و بریتانیا، قرار است در ماه‌های آینده به کشورهای بیشتری گسترش یابد و مدل‌های هیبریدی و تمام‌برقی نیز عرضه شود. کوین چنگ، مدیرعامل Omoda و Jaecoo در ایتالیا، در مصاحبه‌ای گفت که این برندها از برندهای کیا، هیوندای، نیسان و فولکس‌واگن به عنوان مرجع استفاده می‌کنند.

او گفت که کیا، خودروساز کره جنوبی، نزدیک به ۲۰ سال زمان برد تا به یک برند قابل اعتماد در اروپا تبدیل شود. هدف ما این است که این کار را ظرف سه سال انجام دهیم.

چنگ در مورد برنامه‌های سرمایه‌گذاری در بازاریابی و توسعه برند در اروپا اظهار داشت که این برنامه‌ها محرمانه هستند، اما مبلغ آن بسیار زیاد است و به میلیاردها یورو می‌رسد. برندهای Omoda و Jaecoo که برندهای صادراتی هستند، هنوز داده‌های فروش اروپایی خود را ارائه نکرده‌اند، اما اعلام کرده‌اند که فروش جهانی آن‌ها بین ژانویه تا آگوست به تقریباً ۱۵۰,۰۰۰ دستگاه رسیده است.

اتحادیه اروپا در نظر دارد تعرفه‌ای اضافی ۲۰.۷ درصدی بر روی خودروهای چری به عنوان بخشی از طرح تعرفه‌های خود برای خودروهای برقی ساخت چین اعمال کند. چنگ این تعرفه را یک چالش می‌داند، اما اشاره کرد که چری با تعرفه‌های کمتری نسبت به برخی دیگر از همتایان چینی خود، مانند گروه خودروسازی سایک (SAIC Motor)، روبرو است. او گفت: ما می‌خواهیم روابط خوبی با اتحادیه اروپا برقرار کنیم. و افزود: تولید خودرو در اروپا به ما کمک می‌کند تا از تعرفه‌ها اجتناب کنیم.

چری، بزرگترین خودروساز چین از نظر حجم صادرات، قرار است تا پایان امسال تولید را با یک شریک محلی در کارخانه‌ای که به تازگی در بارسلونا اسپانیا خریداری کرده آغاز کند؛ این اولین سایت تولیدی چری در اروپا خواهد بود. این گروه همچنین در حال ارزیابی گزینه‌هایی برای یک سایت دوم در منطقه است. دولت ایتالیا نیز در حال مذاکره با چری و دیگر خودروسازان چینی، از جمله دانگ فنگ موتور، برای جذب سرمایه‌گذاری‌های تولیدی به این کشور است. چری همچنین شرق اروپا را به عنوان گزینه‌ای برای سایت دوم خود در نظر دارد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×