چهارشنبه , ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی دیپال L07: محصول مشترک چانگان و هواوی
دیپال L07

معرفی دیپال L07: محصول مشترک چانگان و هواوی

۱۴۰۳-۰۶-۲۴ زمان مطالعه: 3 دقیقه 12

دیپال L07 در اواخر ماه گذشته در نمایشگاه خودرو Chengdu رونمایی شد و اکنون مشخص شده است که این خودرو در تاریخ 20 سپتامبر عرضه خواهد شد.

به گزارش مجله ماشین، دیپال L07 را می‌توان تکامل مدل دیپال SL03 دانست، با این تفاوت که طراحی داخلی آن ظریف‌تر شده و از الکترونیک پیشرفته‌تر هواوی بهره می‌برد. این خودرو به سیستم رانندگی هوشمند Qiankun ADS SE Huawei مجهز خواهد شد و ادعا می کند که تنها خودروی متوسط مجهز به این سیستم با قیمت زیر ۲۰۰،۰۰۰ یوان (۲۸،۲۰۰ دلار) است.

لیفت‌بک متوسط SL03 اولین مدل از برند دیپال بود که در سال ۲۰۲۲ توسط چانگان راه‌اندازی شد. دیپال خودروهای برقی جدید (NEV) نزدیک به لوکس را با تجهیزات کامل و قیمت نسبتا مناسب تولید می‌کند. لازم به ذکر است که NEV مخفف New Energy Vehicle است و شامل خودروهای برقی، هیبریدهای قابل شارژ و خودروهای هیدروژنی می‌شود. در سال ۲۰۲۳، کراس‌اوور متوسط S7 (که بعدها به S07 تغییر نام داد) به خانواده دیپال پیوست. در سال جاری، کراس‌اوور پرچمدار و قدرتمند دیپال G318، کراس‌اوور کوچک‌تر دیپال S05 و لیفت‌بک دیپال L07 که تاکنون معرفی نشده بود، روانه بازار خواهند شد.

دیپال L07
نمای عقب دیپال L07

لازم به ذکر است که دیپال پیش از این نیز از نام L07 در بازارهای خارجی، به ویژه تایلند، استفاده کرده است. اما مدل عرضه شده در تایلند در واقع همان دیپال SL03 با نامی متفاوت بود. دیپال L07 که در چین عرضه خواهد شد، مدلی مجزا است که بر اساس SL03 ساخته شده است. در چین، SL03 و L07 به صورت موازی به فروش خواهند رسید و L07 جایگزین SL03 نخواهد شد. ظاهر L07 با SL03 متفاوت است و طراحی جدید سپرها باعث شده طول کلی خودرو از ۴۸۲۰ به ۴۸۷۵ میلی‌متر افزایش یابد. سایر ابعاد خودرو بدون تغییر باقی مانده است.

فضای داخلی دیپال L07

طراحی داخلی دیپال L07 کاملا جدید است و حتی طراحی درهای و صندلی‌ها نیز تغییر کرده است. مواد به کار رفته در دکوراسیون داخلی باکیفیت‌تر شده‌اند و از نورپردازی LED ظریف‌تری استفاده شده است. داشبورد ظاهری ساده‌تری پیدا کرده و صفحه نمایشگر پشت آمپر حذف شده است. تنها یک صفحه نمایشگر چندرسانه‌ای ۱۵.۶ اینچی در وسط داشبورد وجود دارد و تمام اطلاعات ضروری بر روی نمایشگر هدآپ روی شیشه جلو نمایش داده می‌شود. در قسمت بالای کنسول وسط شناور، رایحه‌افشان تعبیه شده است.

دیپال L07
کابین دیپال L07

با این حال، مهم‌ترین تفاوت بین L07 و SL03 در الکترونیک پیشرفته هواوی است که شامل سیستم‌های سرگرمی، رانندگی و دستیارهای راننده می‌شود. البته هنوز لیست کاملی از این امکانات منتشر نشده است، زیرا رونمایی رسمی دیپال L07 هنوز برگزار نشده است. هواوی از ابتدا به عنوان تامین‌کننده قطعات و نرم‌افزار از دیپال پشتیبانی می‌کرد و در مدل L07 نیز از الکترونیک هواوی بیشتری استفاده شده است. به همین دلیل، قیمت دیپال L07 احتمالا بیشتر از دیپال SL03 خواهد بود که در حال حاضر در چین با قیمت ۱۳۹۹۰۰ یوان (معادل ۱.۶۶ میلیون روبل با نرخ ارز فعلی) به فروش می‌رسد.

مشخصات فنی دیپال L07

هنوز اطلاعات فنی رسمی از دیپال L07 منتشر نشده است؛ اما این خودرو اخیرا در پایگاه داده وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین ثبت شده است و برخی اطلاعات فنی آن در دسترس قرار گرفته است. نسخه برقی خودرو به یک موتور برقی ۱۸۵ کیلوواتی (۲۵۱.۵ اسب بخاری) در محور عقب مجهز خواهد بود. نسخه هیبرید قابل شارژ نیز به یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری ۷۲ کیلوواتی (۹۸ اسب بخاری) در زیر کاپوت و یک موتور برقی ۱۶۰ کیلوواتی (۲۱۷.۵ اسب بخاری) در محور عقب مجهز خواهد بود. موتور بنزینی به صورت مکانیکی به چرخ‌ها متصل نیست و تنها به عنوان ژنراتور عمل می‌کند و باتری را شارژ می‌کند. پلتفرم خودرو تغییری نکرده و از سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو و سیستم تعلیق چندگانه مستقل در عقب استفاده شده است.

دیپال L07
نمای جانبی دیپال L07

لازم به ذکر است که فروش دیپال در چین با رشد قابل توجهی همراه بوده است و از ژانویه تا ژوئن سال جاری ۸۳۸۵۸ دستگاه از این خودرو به فروش رسیده است که نسبت به نیمه اول سال ۲۰۲۳، ۱۰۱.۴۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. برند دیپال در حال حاضر در روسیه حضور رسمی ندارد اما مدل‌های این برند توسط واردکنندگان مستقل به روسیه وارد می‌شوند.

جدول مشخصات فنی Deepal L07

ویژگیمشخصات
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع)۴۸۷۵/۱۸۹۰/۱۴۸۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور۲۹۰۰ میلی‌متر
وزنهنوز اعلام نشده
پیشرانه (نسخه الکتریکی)یک موتور الکتریکی روی محور عقب – ۱۸۵ کیلووات (۲۵۱.۵ اسب بخار)
پیشرانه (نسخه هیبریدی)موتور بنزینی ۱.۵ لیتری – ۷۲ کیلووات (۹۸ اسب بخار) – موتور الکتریکی روی محور عقب – ۱۶۰ کیلووات (۲۱۷.۵ اسب بخار)
سیستم تعلیق جلومک‌فرسون
سیستم تعلیق عقبمستقل چند اتصالی
نمایشگر داخلینمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی – نمایشگر هدآپ (HUD)
دیگر امکاناتنورپردازی LED پیشرفته، طراحی داخلی جدید با مواد با کیفیت بالا، عطرپاش‌های هوای ادغام شده در کنسول مرکزی
الکترونیکسیستم‌های پیشرفته الکترونیکی و کمک‌راننده از Huawei
تاریخ عرضههنوز اعلام نشده
قیمت پایه (چین)احتمالاً بالاتر از ۱۳۹,۹۰۰ یوان (قیمت فعلی مدل SL03)

گالری تصاویر دیپال L07

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×