چهارشنبه , ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی وولینگ هونگ‌گوانگ مینی EV: پرفروش کوچک
وولینگ هونگ‌گوانگ مینی EV

معرفی وولینگ هونگ‌گوانگ مینی EV: پرفروش کوچک

۱۴۰۳-۰۶-۲۵ زمان مطالعه: 3 دقیقه 2

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) مشخصات خودرو وولینگ هونگ‌گوانگ مینی EV جدید را منتشر کرد. این فیس‌لیفت جدید برای خودروی جمع‌وجور محبوب، با طراحی داخلی تقریباً تغییر نکرده، اما طراحی بیرونی کاملاً جدیدی دارد.

به گزارش مجله ماشین، خودروی وولینگ هونگ‌گوانگ مینی EV برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ در چین معرفی شد و با استقبال گسترده و فروش رکوردی مواجه گردید. این مدل توسط شرکت مشترک SAIC-GM-Wuling (SGMW) مونتاژ می‌شود.

مشخص شد که طول وولینگ هونگ‌گوانگ مینی EV جدید ۳۲۵۶ میلی‌متر، عرض آن ۱۵۱۰ میلی‌متر و ارتفاع آن ۱۵۷۸ میلی‌متر است، در حالی که فاصله محور آن ۲۱۹۰ میلی‌متر می‌باشد. این در مقایسه با نسخه قبلی با اندازه‌های ۲۹۲۰/۱۴۹۳/۱۶۲۱ میلی‌متر و فاصله محور ۱۹۴۰ میلی‌متر است.

مدل جدید کمی بزرگتر است، اگرچه انتظار می‌رود طراحی داخلی به طور کلی مشابه باقی بماند. تغییر عمده در مدل جدید، طراحی بیرونی تازه آن است. طراحی ساده و جعبه‌ای گذشته حذف شده و مدل جدید با طراحی منحنی و صاف، مشابه وولینگ بینگو ارائه شده است.

وولینگ هونگ‌گوانگ مینی EV
نمای عقب وولینگ هونگ‌گوانگ مینی EV

وولینگ هونگ‌گوانگ مینی EV از یک موتور الکتریکی تک‌محور در قسمت عقب با توان حداکثر ۳۰ کیلووات بهره می‌برد. این موتور همان موتور الکتریکی است که مدل بالارده سال گذشته را تأمین می‌کرد و اکنون به عنوان استاندارد در این مدل جدید گنجانده شده است. حداکثر سرعت آن ۱۰۰ کیلومتر در ساعت است و با باتری فسفات آهن لیتیم مجهز شده است.

فایل‌های MIIT نشان می‌دهند که مدل جدید با سقف دو رنگ سفید یا رنگ بدنه، دو سبک مختلف برای پوشش‌های رینگ و رنگ‌های بدنه متنوع عرضه خواهد شد. طراحی داخلی به نظر می‌رسد همانند قبل با چهار صندلی و درب عقب هچ‌بک باقی بماند.

این فایل تنظیمی اولین باری است که نگاهی به وولینگ هونگ‌گوانگ مینی EV جدید انداخته‌ایم. مدل مینی EV و سایر مدل‌های مربوط به شرکت مشترک SGMW، نجات‌دهنده SAIC در شرایط فروش ضعیف در سایر بخش‌ها بوده است. در حال حاضر، قیمت وولینگ هونگ‌گوانگ مینی EV بین ۳۲,۸۰۰ تا ۹۹,۹۰۰ یوان (۴,۶۰۰ تا ۱۴,۰۰۰ دلار) است و با تخفیف‌ها، مدل پایه می‌تواند به حدود ۲۵,۰۰۰ یوان (۳,۵۰۰ دلار) کاهش یابد. پیش‌بینی می‌شود که مدل جدید از حدود ۳۲,۰۰۰ یوان (۴,۵۰۰ دلار) آغاز شود.

وولینگ هونگ‌گوانگ مینی EV در اوایل سال ۲۰۲۳ موفق به فروش بیش از ۱ میلیون دستگاه شد و در سال گذشته ۲۳۷,۸۶۳ دستگاه از آن فروخته شد. این در حالی است که فروش در سال ۲۰۲۲ به ۴۰۴,۸۲۳ دستگاه و در سال ۲۰۲۱ به ۳۹۵,۴۵۱ دستگاه رسیده بود. وولینگ مدل‌های مختلفی از هونگ‌گوانگ مینی EV منتشر کرده است، از جمله نسخه کابریولت و نسخه پریمیوم مینی EV ماکارون، اما این اولین باری است که از زمان معرفی مدل پایه در سال ۲۰۲۰، این مدل به‌روزرسانی شده است.

جدول مشخصات وولینگ هونگ‌گوانگ مینی EV

ویژگیمشخصات
نام خودرووولینگ هونگ‌گوانگ مینی EV
طول۳۲۵۶ میلی‌متر
عرض۱۵۱۰ میلی‌متر
ارتفاع۱۵۷۸ میلی‌متر
فاصله محور۲۱۹۰ میلی‌متر
طول نسخه قبلی۲۹۲۰ میلی‌متر
عرض نسخه قبلی۱۴۹۳ میلی‌متر
ارتفاع نسخه قبلی۱۶۲۱ میلی‌متر
فاصله محور نسخه قبلی۱۹۴۰ میلی‌متر
نوع موتورموتور الکتریکی عقب با توان حداکثر ۳۰ کیلووات
سرعت حداکثر۱۰۰ کیلومتر در ساعت
نوع باتریباتری فسفات آهن لیتیم
رنگ‌های سقفسقف دو رنگ سفید یا رنگ بدنه
پوشش‌های رینگدو سبک مختلف
رنگ‌های بدنهمتنوع
تعداد صندلی‌هاچهار صندلی
نوع درب عقبهچ‌بک
قیمت پایه۳۲,۸۰۰ تا ۹۹,۹۰۰ یوان (۴,۶۰۰ تا ۱۴,۰۰۰ دلار)
قیمت با تخفیفاز حدود ۲۵,۰۰۰ یوان (۳,۵۰۰ دلار)
قیمت مدل جدیدحدود ۳۲,۰۰۰ یوان (۴,۵۰۰ دلار)
تاریخ فروش ۲۰۲۳۲۳۷,۸۶۳ دستگاه
تاریخ فروش ۲۰۲۲۴۰۴,۸۲۳ دستگاه
تاریخ فروش ۲۰۲۱۳۹۵,۴۵۱ دستگاه

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×