چهارشنبه , ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی چری اکسید اکسلانتیس ES: با برد گسترده
چری اکسید اکسلانتیس ES

معرفی چری اکسید اکسلانتیس ES: با برد گسترده

۱۴۰۳-۰۶-۲۵ زمان مطالعه: 3 دقیقه 4

به گزارش مجله ماشین، سدان ES اولین خودرویی بود که از برند اکسید اکسلانتیس چری معرفی شد. با وجود اینکه از سال ۲۰۲۳ در بازار موجود است، این خودرو تنها به عنوان یک BEV در دسترس بوده است. این وضعیت به زودی با عرضه یک EREV تغییر خواهد کرد و به لطف یک نهاد نظارتی دولتی، اکنون اطلاعات بیشتری درباره نسخه آینده را می‌دانیم.

معرفی چری اکسید اکسلانتیس ES: با برد گسترده
نمای عقب چری اکسید اکسلانتیس ES

ابعاد نسخه EREV با نسخه تمام برقی سال ۲۰۲۵ یکسان است و خودرو دارای اندازه‌های ۴۹۴۵، ۱۹۷۸، ۱۴۶۷ (۱۴۸۰) میلی‌متر (طول/عرض/ارتفاع) و فاصله بین دو محور ۳۰۰۰ میلی‌متر است. دو لیست از وزارت صنعت و فناوری اطلاعات وجود دارد که نسخه سبک‌تر وزن خالی ۲۰۸۰ کیلوگرم و نسخه سنگین‌تر ۲۲۸۵ کیلوگرم را ثبت کرده است. هر دو با انتخاب چرخ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچی در دسترس هستند.

اگرچه این خودرو از همان موتور SQRH4J15 در سیستم هیبریدی الکتریکی Kunpeng Super Performance C-DM چری در Exlantix ES استفاده می‌کند، اما تنها به عنوان یک گسترش‌دهنده برد استفاده می‌شود. این بدان معناست که موتور بنزینی ACTECO 1.5TGDI نسل پنجم چرخ‌ها را تامین نمی‌کند. این موتور با ارائه حداکثر ۱۱۵ کیلووات، به عنوان یک ژنراتور برق عمل می‌کند و توان واقعی به چرخ‌ها از طریق یک موتور الکتریکی تامین می‌شود. متأسفانه، لیست MIIT اطلاعات بیشتری در مورد آن موتور به ما نمی‌دهد. با این حال، می‌دانیم که این خودرو از باتری‌های فسفات آهن لیتیوم استفاده خواهد کرد و حداکثر سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است.

چری اکسید اکسلانتیس ES
چری اکسید اکسلانتیس ES

Exlantix ES از پلتفرم E0X چری استفاده می‌کند که برای خودروهای برقی و گسترش‌دهنده‌های برد طراحی شده است. ما می‌توانیم از لیست گزینه‌ها ببینیم که برای نسخه‌های برتر امکان وجود یک واحد لیزر وجود دارد.

از نظر سبک، EREV تقریباً با نسخه تمام برقی سدان یکسان به نظر می‌رسد. به همین دلیل، این خودرو دارای طراحی نسبتاً روان با ضریب درگ Cd 0.205 است. این خودرو با یک اسپویلر عقب قابل گسترش الکتریکی عرضه می‌شود و هم جلو و هم عقب دارای چراغ‌های سبک هستند. باید توجه داشت که در چین این خودرو به عنوان Exeed Sterra ES شناخته می‌شود در حالی که اکسید اکسلانتیس ES نام صادراتی آن است. علاوه بر این، ما دیده‌ایم که نسخه صادراتی، حداقل در گذشته، ظاهری تهاجمی‌تر از نسخه داخلی داشته است.

چری اکسید اکسلانتیس ES
چری اکسید اکسلانتیس ES

گزارش‌ها حاکی از آن است که نسخه برد گسترده Exlantix در حدود پایان سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی خواهد شد. قیمت‌های فعلی برای نسخه EV از ۱۹۵,۹۰۰ تا ۲۹۹,۹۰۰ (۲۷,۶۱۰ – ۴۲,۲۷۰ دلار آمریکا) متغیر است و EREV ES را مقرون به صرفه‌تر خواهد کرد. صادرات تا اوایل سال ۲۰۲۵ بعید است. گزارش‌های ماه گذشته نشان می‌داد که نسخه استیشن ES نیز وجود خواهد داشت و در آن زمان گمانه‌زنی‌ها حول محور نسخه EREV می‌چرخید.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×