چهارشنبه , ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی چری iCar V23: شاسی‌بلند الکتریکی
چری iCar V23

معرفی چری iCar V23: شاسی‌بلند الکتریکی

۱۴۰۳-۰۶-۲۵ زمان مطالعه: 3 دقیقه 6

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) از آماده‌سازی شاسی‌بلند الکتریکی iCar V23 برای ورود به بازار SUV‌های آف‌رود خبر داد.

به گزارش مجله ماشین، این خودرو در نسخه‌های تک‌موتوره RWD و دو‌موتوره AWD در دسترس خواهد بود و به‌عنوان نخستین مدل از سری V جدید برند iCar که بر بازار خودروهای آف‌رود متمرکز است، توسعه یافته است. پیش‌بینی می‌شود این خودرو در اواخر امسال با برچسب قیمت از ۱۱۹,۸۰۰ یوان (۱۶,۵۰۰ دلار) در چین به بازار عرضه شود.

چری iCar V23 AWD
چری iCar V23 AWD

شیائومی در توسعه iCar V23 سهم داشته است، زیرا فناوری ژیمی یکی از زیرمجموعه‌های شیائومی است. با این حال، شیائومی بعداً اعلام کرد که این همکاری هیچ ارتباطی با شیائومی و زنجیره اکولوژیک آن ندارد. در عوض، این همکاری به‌طور انحصاری بین سو جون و چری صورت گرفته است. در سال ۲۰۲۱، سو جون پروژه توسعه خودرو را آغاز کرد و در سال ۲۰۲۳، سو جون و چری همکاری خود را برای ارتقاء برند iCar چری آغاز کردند.

چری iCar V23
چری iCar V23

ویژگی‌های ظاهری  iCar V23

به‌طور کلی، iCar V23 از طراحی مربعی شکل رایج در SUV‌های سخت‌کوش استفاده می‌کند که شامل چراغ‌های جلو گرد، سپرهای ضخیم، کاپوت جلوی برجسته، قوس‌های چرخ عریض و پله‌های کناری است.

جعبه ذخیره‌سازی خارجی کلاسیک در قسمت عقب نیز در این خودرو وجود دارد. این جعبه به‌عنوان فضای ذخیره‌سازی اضافی که به فضای داخلی خودرو متصل است، قابل مشاهده است و از بیرون قابل باز شدن نیست.

چری iCar V23 AWD
نماتی عقب چری iCar V23 AWD

ابعاد iCar V23 به ترتیب طول، عرض و ارتفاع ۴۲۲۰/۱۹۱۵/۱۸۴۵ میلی‌متر و فاصله محور آن ۲۷۳۵ میلی‌متر است. به‌عنوان یک SUV آف‌رود، نسخه‌های RWD و AWD دارای زاویه ورود ۳۹/۴۱ درجه، زاویه خروج ۳۵ درجه، وزن خالص ۱۷۱۰/۱۸۲۵ کیلوگرم و رینگ‌های ۱۹/۲۱ اینچی هستند.

علاوه بر این، نسخه RWD با گزینه‌های دوربین‌های چپ و راست، دوربین سپر جلو، رادارهای چپ و راست، رادارهای جلو و عقب، رنگ‌های جلو و رنگ‌های جعبه خارجی عقب ارائه می‌شود. نسخه AWD نیز گزینه‌های مشابهی شامل رنگ‌های جعبه خارجی عقب، طراحی‌های قوس چرخ، رنگ‌های جلو، دوربین‌های جلو/چپ/راست و رادارهای جلو/عقب/چپ/راست ارائه می‌دهد.

چری iCar V23
چری iCar V23

نسخه RWD از موتور الکتریکی ۱۰۰ کیلووات (۱۳۴ اسب بخار) و بسته باتری لیتیوم-ترنری استفاده می‌کند، در حالی که نسخه AWD از همان موتور الکتریکی عقب به‌علاوه یک موتور الکتریکی جلو ۵۵ کیلووات (۷۴ اسب بخار) و بسته باتری فسفات آهن لیتیوم بهره می‌برد. هر دو نسخه دارای سرعت حداکثر ۱۴۰ کیلومتر در ساعت هستند. پارامترهای دقیق هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده است. پیش‌تر، چری نیز اعلام کرده بود که نسخه RWD دارای برد بیش از ۴۰۰ کیلومتر و نسخه AWD دارای برد بیش از ۵۰۰ کیلومتر است.

معرفی چری iCar V23: شاسی‌بلند الکتریکی
کابین چری iCar V23

داخل خودرو، iCar V23 از طراحی گرد و مستطیلی زیادی استفاده می‌کند که با نشانه‌هایی از رنگ زرد زینت داده شده است. زیر صفحه نمایش کنترل مرکزی، دریچه‌های تهویه و دکمه‌های کنترل قرار دارند. کنسول وسط نیز طراحی لایه‌ای را به‌کار گرفته است.

جدول مشخصات iCar V23

ویژگیمشخصات
نام خودروچری iCar V23
نوع خودروشاسی‌بلند الکتریکی آف‌رود
تعداد موتورهاتک‌موتوره RWD و دو‌موتوره AWD
طول۴۲۲۰ میلی‌متر
عرض۱۹۱۵ میلی‌متر
ارتفاع۱۸۴۵ میلی‌متر
فاصله محور۲۷۳۵ میلی‌متر
زاویه ورود۳۹ درجه (RWD) / ۴۱ درجه (AWD)
زاویه خروج۳۵ درجه
وزن خالص۱۷۱۰ کیلوگرم (RWD) / ۱۸۲۵ کیلوگرم (AWD)
اندازه رینگ‌ها۱۹ اینچ (RWD) / ۲۱ اینچ (AWD)
موتور۱۰۰ کیلووات (۱۳۴ اسب بخار) (RWD)
موتور اضافی۵۵ کیلووات (۷۴ اسب بخار) (AWD)
نوع باتریباتری لیتیوم-ترنری (RWD) / باتری فسفات آهن لیتیوم (AWD)
حداکثر سرعت۱۴۰ کیلومتر در ساعت
بردبیش از ۴۰۰ کیلومتر (RWD) / بیش از ۵۰۰ کیلومتر (AWD)
امکانات خارجی اختیاری (RWD)دوربین‌های چپ و راست، دوربین سپر جلو، رادارهای چپ و راست، رادارهای جلو و عقب، رنگ‌های جلو و رنگ‌های جعبه خارجی عقب
امکانات خارجی اختیاری (AWD)رنگ‌های جعبه خارجی عقب، طراحی‌های قوس چرخ، رنگ‌های جلو، دوربین‌های جلو/چپ/راست، رادارهای جلو/عقب/چپ/راست
طراحی داخلیاستفاده از طراحی گرد و مستطیلی با نشانه‌هایی از رنگ زرد، دریچه‌های تهویه و دکمه‌های کنترل زیر صفحه نمایش مرکزی، طراحی لایه‌ای کنسول وسط

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×