سه شنبه , ۱ آبان ۱۴۰۳
خودروسازان با انباشت مشتری، انگیزه‌ای برای ارتقای کیفیت نمی‌بینند

طاهری: خودروسازان با انباشت مشتری، انگیزه‌ای برای ارتقای کیفیت نمی‌بینند

۱۴۰۳-۰۶-۲۶ زمان مطالعه: 1 دقیقه

مصطفی طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، ضمن اشاره به ضرورت بهبود اقتصاد کلان و اصلاح سیاست‌های مرتبط با صنعت خودرو، به انتقاد از بی‌میلی خودروسازان داخلی برای ارتقای کیفیت محصولاتشان پرداخت.

به گزارش مجله ماشین، طاهری با بیان اینکه خودروسازی که ۱۰ برابر تولید خود مشتری دارد، نیازی به بهبود کیفیت نمی‌بیند، گفت: هنگامی که برای ۱۰ هزار محصول شرکتی مانند ایران خودرو بیش از ۳ میلیون نفر ثبت‌نام می‌کنند، خودروسازان انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه و ارتقای کیفیت محصولات خود نخواهند داشت. چراکه حتی بدون تغییر در کیفیت، محصولاتشان به سرعت به فروش می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به تخصیص یک میلیارد دلار برای واردات خودرو، این اقدام را گامی مثبت در جهت تعدیل بازار و ایجاد رقابت دانست اما تأکید کرد که تا زمانی که مشکلات ساختاری اقتصاد و صنعت خودرو حل نشود، واردات نمی‌تواند به تنهایی به بهبود کیفیت محصولات داخلی کمک کند.

طاهری در پایان اظهار داشت: برای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی و کاهش قیمت آن‌ها، باید شرایطی فراهم شود که خودروسازان مجبور شوند به دنبال بهبود محصولات خود باشند. این امر مستلزم اصلاح سیاست‌های کلی، ایجاد رقابت سالم در بازار و کاهش تقاضای کاذب برای خودروهای داخلی است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×