پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی فولکس‌واگن ترامونت: طراحی به سبک خودروهای برقی
فولکس‌واگن ترامونت

معرفی فولکس‌واگن ترامونت: طراحی به سبک خودروهای برقی

۱۴۰۳-۰۶-۲۶ زمان مطالعه: 3 دقیقه 5

فولکس‌واگن ترامونت، کراس‌اوور جدید برند آلمانی تنها به ظاهری جدید و بزرگ‌تر تغییر کرده است. این مدل با موتور بنزینی توربوشارژر 2.0 عرضه خواهد شد.

به گزارش مجله ماشین، مدل تولیدی بزرگ فولکس‌واگن از سال ۲۰۱۶ به بازار آمده است. تولید این مدل در ایالات متحده با نام اطلس و در چین با نام ترامونت انجام می‌شود. در روسیه، خودروهای مونتاژ شده در ایالات متحده اما با نام چینی به فروش می‌رفتند. در ایالات متحده، مدل VW Atlas دو بار به‌روزرسانی شده است که آخرین بار در سال گذشته بود. اما در چین، مدل VW Teramont پس از تنها یک به‌روزرسانی در سال ۲۰۲۱، به‌زودی نسخه دیگری از آن به مشتریان چینی معرفی خواهد شد. تصاویر این مدل جدید به پایگاه داده وزارت صنایع چین اضافه شده است. به طور معمول، طراحی مخصوص این کشور متفاوت از نسخه‌های دیگر است و به این مدل لقب Pro داده شده که نشان‌دهنده احتمالاً موقعیت‌گیری آن به‌عنوان مدل نسل دوم در چین است.

فولکس‌واگن ترامونت
نمای عقب فولکس‌واگن ترامونت

طراحی فولکس‌واگن ترامونت

فولکس‌واگن ترامونت چینی دارای چراغ‌های جدید با بخش‌های LED «مربعی»، دستگیره‌های درب متحرک و چراغ‌های عقب «پیکسلی» است. به جای جلوپنجره کروم قبلی، اکنون پانل صاف با عناصر روشنایی وجود دارد. سپر جلو تقریباً یکپارچه است و دارای تهویه حداقلی است که باعث شده ترامونت از جلو شبیه به یک خودرو برقی به نظر برسد، هرچند همچنان دارای موتور درون‌سوز است.

با این حال، نسخه «اسپرت» R نیز برای چینی‌ها در دسترس خواهد بود. با وجود دریچه‌های هوای بزرگ سیاه در سپر، این مدل دیگر تداعی‌کننده برق نیست. نسخه ورزشی دارای نوار مشکی دور شیشه‌ها، سقف و ریل‌های بام هم‌رنگ و قوس‌های چرخ و رینگ‌های مشکی است.

فولکس‌واگن ترامونت
فولکس‌واگن ترامونت

طول ترامونت تغییر یافته به ۵۱۵۸ میلی‌متر رسیده است در حالی که نسخه قبلی ۵۰۵۲ میلی‌متر بود. عرض تنها ۲ میلی‌متر افزایش یافته و به ۱۹۹۱ میلی‌متر رسیده و ارتفاع مدل جدید به ۱۷۸۸ میلی‌متر (+۱۵ میلی‌متر) افزایش یافته است. فاصله بین محور‌ها بدون تغییر باقی مانده و ۲۹۸۰ میلی‌متر است.

عکس‌های داخلی جداگانه هنوز در دسترس نیست. از تصاویری که موجود است، به نظر می‌رسد که کراس‌اوور دارای صفحه نمایش «معلق» سیستم چندرسانه‌ای باقی مانده و احتمالاً اندازه صفحه‌نمایش لمسی بزرگ‌تر شده است. همچنین ممکن است که این SUV غول‌پیکر مانند VW Tiguan L Pro و Passat Pro جدید چین، دارای صفحه نمایش جداگانه برای سرنشینان باشد.

معرفی فولکس‌واگن ترامونت: طراحی به سبک خودروهای برقی
فولکس‌واگن ترامونت

مشخصات فنی فولکس‌واگن ترامونت

در گواهی جدید فولکس‌واگن ترامونت پرو، موتور بنزینی توربوشارژر ۲.۰ با قدرت ۲۷۲ اسب بخار ذکر شده است. کراس‌اوور قبلی نیز با موتور دو لیتری موجود بود، اما با قدرت کمتر ۱۸۶ یا ۲۲۰ اسب بخار. ترامونت قبلی همچنین دارای موتور V6 بنزینی ۲.۵ لیتری با قدرت ۲۹۹ اسب بخار بود. هنوز مشخص نیست که آیا مدل جدید امکان انتخاب موتور را خواهد داشت یا خیر.

احتمالاً معرفی رسمی فولکس‌واگن ترامونت تغییر یافته تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد. در ضمن، مانند ایالات متحده، مدل «کوتاه» این خودرو نیز در چین وجود دارد که به زودی به‌روزرسانی خواهد شد.

فولکس‌واگن ترامونت
فولکس‌واگن ترامونت

جدول مشخصات فولکس‌واگن ترامونت جدید

ویژگیمشخصات
مدلفولکس‌واگن ترامونت (VW Teramont)
تاریخ معرفی۲۰۲۴ (پیش‌بینی می‌شود)
طول۵۱۵۸ میلی‌متر
عرض۱۹۹۱ میلی‌متر
ارتفاع۱۷۸۸ میلی‌متر
فاصله بین محور‌ها۲۹۸۰ میلی‌متر
طراحیطراحی جدید با عناصر روشنایی، چراغ‌های LED «مربعی»، دستگیره‌های متحرک، و چراغ‌های عقب «پیکسلی»
سپر جلوطراحی یکپارچه با تهویه حداقلی
نسخه ورزشی (R)دریچه‌های هوای سیاه، نوار مشکی دور شیشه‌ها، سقف مشکی، ریل‌های بام و قوس‌های چرخ مشکی
موتوربنزینی توربوشارژر ۲.۰ لیتر با قدرت ۲۷۲ اسب بخار
موتور قبلیبنزینی ۲.۰ لیتر با قدرت‌های ۱۸۶ یا ۲۲۰ اسب بخار
موتور V6 قبلیبنزینی ۲.۵ لیتر با قدرت ۲۹۹ اسب بخار
صفحه نمایشصفحه نمایش «معلق» سیستم چندرسانه‌ای، احتمالاً بزرگ‌تر از قبل
نسخه‌های مختلفنسخه Pro، نسخه ورزشی R، و نسخه کوتاه (برای چین)

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×