پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » هزاران کارگر آئودی برای حفظ شغل‌شان به خیابان آمدند
هزاران کارگر آئودی برای حفظ شغل‌شان به خیابان آمدند

هزاران کارگر آئودی برای حفظ شغل‌شان به خیابان آمدند

۱۴۰۳-۰۶-۲۶ زمان مطالعه: 1 دقیقه

روز دوشنبه، ۲۶ شهریور، بیش از ۵۰۰۰ نفر از کارگران بلژیکی در شهر بروکسل تجمع بزرگی برگزار کردند. دلیل این تجمع، تهدید به تعطیلی کارخانه آئودی در این شهر و از دست رفتن هزاران شغل بود. به همین دلیل، کارگران و اتحادیه‌های کارگری با راهپیمایی اعتراض‌آمیز خواستار حفظ کارخانه و شغل‌های خود شدند.

به گزارش مجله ماشین، شرکت فولکس‌واگن که مالک آئودی است، مدتی پیش اعلام کرده بود که ممکن است تولید خودروهای برقی خود را در کارخانه بروکسل متوقف کند و این موضوع باعث نگرانی شدید کارگران شده است.

یکی از کارگران آئودی در این باره گفت: ما مدت‌هاست که نمی‌دانیم قرار است چه اتفاقی بیفتد. یک روز می‌گویند کارخانه تعطیل می‌شود، روز دیگر می‌گویند تعطیل نمی‌شود. این وضعیت برای ما بسیار سخت است و ما نگران آینده شغلی خود هستیم.

علاوه بر کارگران، اتحادیه‌های کارگری نیز از این تجمع حمایت کردند و هشدار دادند که تعطیلی کارخانه آئودی فقط به این کارخانه محدود نمی‌شود و ممکن است به سایر صنایع بلژیک و حتی اروپا نیز آسیب برساند.

در این تظاهرات، شرکت‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار حفظ صنعت و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها شدند. پلیس نیز اعلام کرد که این تجمع به صورت مسالمت‌آمیز برگزار شده است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×