جمعه , ۶ مهر ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » چین خواستار توقف سرکوب غیرمنطقی خودروهایش از ایالات متحده شد
چین خواستار توقف سرکوب غیرمنطقی خودروهایش از ایالات متحده شد

چین خواستار توقف سرکوب غیرمنطقی خودروهایش از ایالات متحده شد

۱۴۰۳-۰۷-۰۴ زمان مطالعه: 1 دقیقه

چین روز چهارشنبه در واکنش به پیشنهادات ایالات متحده برای ممنوعیت نرم‌افزار و سخت‌افزار چینی در خودروهای جاده‌های خود به دلیل نگرانی‌های امنیتی ملی، از این کشور خواست تا "سرکوب غیرمنطقی" شرکت‌های خود را متوقف کند.

به گزارش مجله ماشین، سخنگوی وزارت بازرگانی گفت: اقدام ایالات متحده هیچ مبنای واقعی ندارد، اصول اقتصاد بازار و رقابت منصفانه را نقض می‌کند و یک رویکرد محافظه‌کارانه معمولی است.

وزارت بازرگانی ایالات متحده روز دوشنبه مقررات پیشنهادی را، که برای اولین بار توسط رویترز گزارش شده بود، پیشنهاد کرد که همچنین شرکت‌های آمریکایی و سایر خودروسازان بزرگ را در آینده مجبور خواهد کرد تا نرم‌افزار و سخت‌افزار کلیدی چینی را از وسایل نقلیه در ایالات متحده که به اینترنت و سیستم‌های ناوبری متصل هستند، حذف کنند.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفت: این اقدام به طور جدی بر همکاری عادی بین چین و ایالات متحده در زمینه وسایل نقلیه متصل تأثیر می گذارد، زنجیره تامین صنعت خودرو جهانی را مختل می کند و به منافع مصرف کنندگان ایالات متحده آسیب می رساند.

چین و ایالات متحده بر سر نگرانی‌های امنیتی ملی خود با هم درگیر شده‌اند. ایالات متحده تحریم‌های صادراتی عمده‌ای بر نیمه‌هادی‌ها اعمال کرده است و آخرین پیشنهاد یک تشدید قابل توجه در محدودیت‌های ایالات متحده بر وسایل نقلیه، نرم‌افزار و قطعات چینی است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×