پنجشنبه , ۵ مهر ۱۴۰۳
» تازه‌ها و اخبار » معرفی چری تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵: ستاره‌های جدید بازار خودرو چین
چری تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵

معرفی چری تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵: ستاره‌های جدید بازار خودرو چین

۱۴۰۳-۰۷-۰۵ زمان مطالعه: 4 دقیقه 10

به گزارش مجله ماشین، چری تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵ و تیگو ۹ سی-دی‌ام مدل ۲۰۲۵ به طور رسمی در ۲۵ سپتامبر رونمایی شدند. تیگو ۹ جدید در پنج تیپ با قیمت بین ۱۵۲۹۰۰ تا ۲۰۳۹۰۰ یوان (۲۱۷۵۰ تا ۲۹۰۰۰ دلار) عرضه می‌شود، در حالی که تیگو ۹ سی-دی‌ام پلاگین هیبرید در دو تیپ با قیمت بین ۱۶۵۹۰۰ تا ۱۷۵۹۰۰ یوان (۲۳۶۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار) عرضه می‌شود. هر دو مدل با ۵ و ۷ صندلی موجود خواهند بود.

در ماه اوت ۲۰۲۴، سری تیگو ۹، ۴۹۱۴ دستگاه فروخت که ۹٫۲۰ درصد از کل فروش چری را تشکیل می‌دهد و در رتبه ۵۶ فروش خودروهای شاسی‌بلند در چین قرار گرفت. در هشت ماه اول سال ۲۰۲۴، فروش تجمعی سری تیگو ۹، ۳۳۱۸۳ دستگاه بود که در رتبه ۵۸ فروش خودروهای شاسی‌بلند قرار گرفت.

مشخصات چری تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵

در قسمت بیرونی، جلوپنجره تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵، بزرگ‌تر و متراکم‌تر شده و از نوع آبشار مستقیم است. شکل بدنه با مدل ۲۰۲۴ سازگار است. عناصر طراحی مانند دسته‌های مخفی درها، سقف شناور، ریل‌های سقف و درب برقی صندوق عقب همچنان وجود دارند. با این حال، رینگ‌ها متراکم‌تر هستند. علاوه بر این، خودرو جدید در پنج رنگ بیرونی مشکی، نقره‌ای، خاکستری و دو سایه سفید موجود است.

چری تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵
چری تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵

در عین حال، ابعاد بدون تغییر باقی مانده است: ۴۸۲۰/۱۹۳۰/۱۶۹۹ (۱۷۱۰) میلی‌متر با فاصله بین دو محور ۲۸۲۰ میلی‌متر، که به عنوان یک شاسی‌بلند متوسط ​​قرار می‌گیرد. وزن‌های خالی ۱۷۱۹ کیلوگرم، ۱۷۶۶ کیلوگرم و ۱۸۳۲ کیلوگرم هستند.

قدرت از موتور توربوشارژ تزریق مستقیم بنزینی ۲٫۰TGDI چری تامین می‌شود که توان خروجی حداکثر ۱۹۲ کیلووات (۲۵۷ اسب بخار) و گشتاور اوج ۴۰۰ نیوتن‌متر دارد و با یک ۷DCT یا ۸AT جفت شده است. ظرفیت مخزن سوخت ۶۵ لیتر است و محدوده مصرف سوخت ترکیبی WLTC ۷٫۵ تا ۸٫۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. برخی از تیپ‌ها به سیستم چهارچرخ محرک تمام‌زمان با هفت حالت رانندگی مجهز هستند.

چری تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵
کابین چری تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵

داخل کابین، طراحی مدل قبلی حفظ شده است و با یک سطح بزرگ از مواد نرم پوشیده شده است. کابین دارای دو صفحه نمایش ۲۴٫۶ اینچی شامل صفحه نمایش آمپر و صفحه نمایش کنترل مرکزی است که توسط یک تراشه Qualcomm Snapdragon 8155 تامین می‌شود. همچنین یک AR-HUD ۵۰ اینچی نیز وجود دارد.

سایر تنظیمات استاندارد شامل روشنایی محیطی ۲۵۶ رنگ، یک تکیه‌گاه مرکزی صندلی عقب، تکیه‌گاه‌های صندلی عقب قابل تنظیم، جیب نقشه در صندلی جلو + جایگاه چتر و قابلیت‌های کمک رانندگی پیشرفته سطح ۲ مانند هشدار برخورد جلو، هشدار برخورد عرضی عقب، هشدار برخورد عقب و کنترل کمک راهرو هستند.

مشخصات چری تیگو ۹ سی-دی‌ام

تیگو ۹ سی-دی‌ام ظاهری و داخلی مشابه تیگو ۹ جدید دارد و ابعاد ۴۸۲۰/۱۹۳۰/۱۷۱۲ میلی‌متر، فاصله بین دو محور ۲۸۲۰ میلی‌متر و وزن خالی ۱۹۳۵ کیلوگرم دارد. دو رنگ جدید سبز برای بدنه خارجی اضافه شده است.

چری تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵
نمای عقب چری تیگو ۹ سی-دی‌ام

علاوه بر این، سیستم هیبرید پلاگین تیگو ۹ سی-دی‌ام از یک موتور هیبریدی ACTECO 1.5TGDI نسل پنجم چری (۱۱۵ کیلووات (۱۵۴ اسب بخار)/۲۲۰ نیوتن‌متر) و یک موتور برقی جلو (۱۶۵ کیلووات (۲۲۱ اسب بخار)/۳۹۰ نیوتن‌متر) تشکیل شده است که با یک ۳DHT جفت شده است. بسته باتری لیتیوم تری‌ناری ۱۹٫۴۳ کیلووات‌ساعتی تامین‌شده توسط Gotion، محدوده تمام الکتریکی CLTC 106 کیلومتر (یا WLTC 82 کیلومتر) را فراهم می‌کند. با یک باک کامل و شارژ کامل، برد ترکیبی رسمی WLTC 1400+ کیلومتر است. شش حالت رانندگی پشتیبانی می‌شوند: HEV، EV، EV+، عادی، اقتصادی و اسپرت.

جمع بندی

کیفیت کلی مواد داخلی و مونتاژ خودروهای چینی هنوز هم در برخی موارد نسبت به برندهای مطرح جهانی زیر سوال است. دوام قطعات و سیستم‌های خودرو در طولانی مدت، به ویژه در شرایط سخت و استفاده طولانی مدت، هنوز نیاز به اثبات دارد. نرم افزار خودروهای چینی ممکن است به خوبی برای بازارهای خارج از چین بومی‌سازی نشده باشد و برخی از ویژگی‌ها و عملکردها به خوبی کار نکنند. برند چری هنوز به اندازه برندهای ژاپنی، آلمانی یا کره‌ای شناخته شده نیست و این ممکن است بر ارزش فروش مجدد خودرو تاثیر بگذارد. بازار SUVهای متوسط بسیار رقابتی است و تیگو ۹ باید با رقبای قدرتمندی مانند تویوتا RAV4، هیوندای سانتافه و کیا سورنتو رقابت کند.

جدول مقایسه تیگو ۹و تیگو ۹ C-DM

ویژگیتیگو ۹تیگو ۹ سی-دی‌ام
نوع پیشرانهبنزینی توربوشارژ ۲.۰ لیتریپلاگین هیبرید (بنزینی ۱.۵ لیتری + الکتریکی)
گیربکس۷DCT یا ۸AT۳DHT
سیستم محرکدیفرانسیل جلو یا تمام چرخ محرکدیفرانسیل جلو
باتری۱۹.۴۳ کیلووات ساعت
برد الکتریکی۱۰۶ کیلومتر (CLTC)
برد ترکیبی۱۴۰۰+ کیلومتر (با باک پر و شارژ کامل)
حالت‌های رانندگی۷ حالت۶ حالت
وزن۱۷۱۹-۱۸۳۲ کیلوگرم۱۹۳۵ کیلوگرم
رنگ بدنه۵ رنگ۷ رنگ (شامل ۲ رنگ سبز جدید)
سایردو رنگ سبز جدید

گالری تصاویر چری تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵ و تیگو ۹ سی-دی‌ام

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×