چهارشنبه , ۱۱ مهر ۱۴۰۳
» تازه‌ها و اخبار » جیپ فراخوان داده خودروهای خود را در فضای باز پارک کنید!
جیپ فراخوان داده خودروهای خود را در فضای باز پارک کنید!

جیپ فراخوان داده خودروهای خود را در فضای باز پارک کنید!

۱۴۰۳-۰۷-۱۱ زمان مطالعه: 1 دقیقه

دارندگان ۱۵۴,۰۰۰ جیپ SUV هیبریدی باید خودروهای خود را در فضای باز و دور از ساختمان‌ها یا سایر وسایل نقلیه پارک کنند تا زمانی که تعمیرات فراخوان انجام شود.

به گزارش مجله ماشین، شرکت مادر جیپ، استلانتیس، پس از گزارش‌هایی مبنی بر وقوع ۱۳ آتش‌سوزی روز دوشنبه اعلام کرد که در حال فراخوان ۱۹۴,۰۰۰ جیپ رانگلر و گراند چروکی هیبریدی در سطح جهانی است. اداره NHTSA گفته است که تا کنون دو آسیب گزارش شده که ممکن است به مشکل فراخوان مربوط باشد.

خودروهای تحت تأثیر دارای باتری با ولتاژ بالا هستند که ممکن است از درون دچار نقص شوند. استلانتیس بیان کرده است که پک باتری توسط سامسونگ SDI تولید شده است. سامسونگ SDI به استلانتیس در ماه اوت گفته بود که محتمل‌ترین علت ریشه‌ای این مشکل “آسیب جداساز همراه با تعاملات پیچیده دیگر در داخل سلول” می‌باشد.

این فراخوان پس از فراخوانی در سال ۲۰۲۳ برای ۳۲,۰۰۰ جیپ رانگلر هیبریدی به منظور به‌روزرسانی نرم‌افزار صورت گرفته است. استلانتیس افزوده است که برخی از وسایل نقلیه که به‌روزرسانی نرم‌افزاری ۲۰۲۳ را دریافت کرده بودند، در تابستان ۲۰۲۴ دچار آتش‌سوزی شدند.

استلانتیس اعلام کرد که مشخص شده است که درمان فراخوان ۲۰۲۳ “در تشخیص برخی ناهنجاری‌ها” در باتری که می‌تواند منجر به آتش‌سوزی شود، مؤثر نیست. روش درمان فراخوان استلانتیس یک بازنویسی نرم‌افزاری به همراه تعویض باتری در صورت نیاز است و این شرکت در اواسط اکتبر به مالکان اطلاع خواهد داد.

این شرکت اعلام کرده است که خطر خودرو زمانی که سطح شارژ باتری تخلیه شده باشد، کاهش می‌یابد و به مالکان توصیه شده است که از شارژ مجدد خودرو خودداری کنند. این شرکت اعلام کرده است که درمان به زودی انجام خواهد شد.

فراخوان جدید شامل برخی از مدل‌های جیپ رانگلر از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ و جیپ گراند چروکی هیبریدی از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ می‌باشد. شرکت مادر کریسلر اعلام کرده است که حوادث آتش‌سوزی زمانی که خودروها پارک و خاموش بودند، رخ داده است و برآورد می‌کند که ۵ درصد از وسایل نقلیه تحت تأثیر ممکن است دارای نقص باشند.

این فراخوان شامل ۱۵۴,۰۰۰ خودرو در ایالات متحده، ۱۴,۰۰۰ در کانادا، ۷۰۰ در مکزیک و نزدیک به ۲۶,۰۰۰ خودرو در خارج از آمریکای شمالی است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×