سه شنبه , ۱ آبان ۱۴۰۳
داچیا بیگستر

معرفی داچیا بیگستر: با طراحی متفاوت و امکانات بی‌نظیر

۱۴۰۳-۰۷-۲۱ زمان مطالعه: 3 دقیقه 6

داچیا بیگستر به‌خوبی ارزش‌های داچیا را منعکس می‌کند: ساده ولی شیک، دوست‌دار محیط زیست، مستحکم و مناسب برای فضای باز.

به گزارش مجله ماشین، در چارچوب طرح استراتژیک “رنوولوشن” در ژانویه ۲۰۲۱، داچیا برای ورود به بخش خودروهای شاسی‌بلند کلاس C اعلام حضور کرد. داچیا، که در حال حاضر برند پیشرو در بخش خودروهای کلاس B در اروپا است، با خودروی جدید بیگستر وارد بخش شاسی‌بلندهای کلاس C می‌شود.

داچیا بیگستر به نیازهای بازار در حال رشد توجه ویژه‌ای دارد. افزایش هزینه‌ها برای بسیاری از خریداران خودروهای شاسی‌بلند کلاس C مسئله‌ای جدی است که به دنبال خودرویی هستند که در عین مقرون‌به‌صرفه بودن، از راحتی، عملکرد و فضای کافی برخوردار باشد.

طراحی داچیا بیگستر

دیوید دوران، مدیر طراحی داچیا، می‌گوید: «با داچیا بیگستر جدید، ما به نیت‌های اولیه‌ی خودروی مفهومی وفادار ماندیم. بیگستر، تجلی کامل ارزش‌های داچیا است و اکنون به عنوان پرچمدار برند ما معرفی می‌شود.»

طراحی داچیا بیگستر جدید با ابعاد سخاوتمندانه و خطوط هندسی قوی، از استحکام و مناسب بودن برای کار، تفریح و فعالیت‌های خانوادگی خبر می‌دهد. بال‌های بزرگ در کنار چرخ‌ها و چراغ‌های جلو و عقب که در لبه‌های خودرو قرار گرفته‌اند، به حضور قوی آن در جاده کمک می‌کنند. نمای جلویی بیگستر نیز به خوبی طراحی زبان داچیا را با یک جلوپنجره براق و مشکی با نشان «داچیا لینک» در مرکز به نمایش می‌گذارد.

داچیا بیگستر
نمای عقب داچیا بیگستر

فضای داخلی داچیا بیگستر

طراحی داخلی داچیا بیگستر بر سادگی، ارگونومی و راحتی تمرکز دارد. اطلاعات رانندگی روی پنل دیجیتال ۷ یا ۱۰ اینچی (بسته به تریم) نمایش داده می‌شود و صفحه‌نمایش مرکزی ۱۰.۱ اینچی اطلاعات سیستم چندرسانه‌ای را نشان می‌دهد. صندلی‌ها با تمرکز بر سادگی و راحتی طراحی شده‌اند و فضای داخلی خودرو نیز یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است.

داچیا بیگستر یکی از جادارترین خودروها در کلاس C است که به راحتی می‌تواند ۵ نفر و بار آن‌ها را جا دهد. صندوق عقب با ظرفیت ۶۶۷ لیتر، بهترین در این کلاس است.

مشخصات فنی داچیا بیگستر

داچیا بیگستر اولین خودروی داچیاست که از سیستم‌های پیشرانه الکتریکی جدید بهره می‌برد. مدل هیبریدی بیگستر ۱۵۵، با قدرت ۱۵۵ اسب بخار و مصرف بهینه سوخت، به‌عنوان اولین مدل داچیا با این نوع پیشرانه عرضه می‌شود.

داچیا بیگستر با توجه به نیازهای خریداران خودروهای شاسی‌بلند، مجموعه‌ای از امکانات کاربردی و رفاهی را ارائه می‌دهد. سیستم ناوبری متصل به اینترنت، شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند، سیستم صوتی Arkamys و تهویه مطبوع دو منطقه‌ای از جمله این امکانات هستند.

جدول مشخصات داچیا بیگستر

ویژگی‌هابیگستر جدید
نوع موتورهیبریدی ۱۵۵ اسب بخار، بنزینی توربوشارژ با سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی
گیربکس۶ سرعته دستی
مصرف سوخت۵.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
ظرفیت صندوق عقب۶۶۷ لیتر
صفحه‌نمایش دیجیتال۷ یا ۱۰ اینچی (بسته به تریم)
چرخ‌ها۱۷ یا ۱۸ اینچی، چرخ‌های ۱۹ اینچی در تریم Journey
امکانات ویژهسیستم صوتی Arkamys، تهویه مطبوع دو منطقه‌ای، شارژر بی‌سیم
ظرفیت سرنشین۵ نفر
سیستم‌های ایمنیترمز اضطراری پیشرفته، هشدار تغییر خط، سیستم کنترل سرعت

گالری تصاویر داچیا بیگستر

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3.50

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×