سه شنبه , ۱ آبان ۱۴۰۳
آئودی Q6 اسپرت‌ بک e-tron

معرفی آئودی Q6 اسپرت‌ بک e-tron: زیبایی و فناوری الکتریکی

۱۴۰۳-۰۷-۲۵ زمان مطالعه: 5 دقیقه 7

آئودی با معرفی مدل Q6 اسپرت‌بک e-tron، مجموعه مدل‌های الکتریکی خود را گسترش می‌دهد.

به گزارش مجله ماشین، آئودی با معرفی مدل Q6 اسپرت‌ بک e-tron، مجموعه مدل‌های الکتریکی خود را گسترش می‌دهد. این طراحی بدنه که در بین مشتریان بسیار محبوب است، طراحی قدرتمند و نمادین آئودی را در SUV Q6 e-tron به شکلی جدید و اسپرت‌تر به نمایش می‌گذارد. تناسبات نزدیک به کمال این مدل، ظاهری پیشرفته و ورزشی به آن بخشیده است که به ویژه مشتریان علاقمند به طراحی را جذب می‌کند. این خودرو با استفاده از پلتفرم الکتریکی Premium Platform Electric (PPE)، توان، دامنه، بهره‌وری و قابلیت شارژ را به خوبی ارائه می‌دهد و به عنوان قهرمان دامنه در سری Q6، با دامنه‌ای تا ۶۵۶ کیلومتر شناخته می‌شود.

آئودی Q6 اسپرت‌ بک e-tron
نمای عقب آئودی Q6 اسپرت‌ بک e-tron مدل اس

آئودی این مدل را برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۲۴ به نمایش خواهد گذاشت. گرنوت دولنر، مدیرعامل آئودی AG، گفت: این مدل جدید، چندمنظوره بودن نسل جدید خودروهای الکتریکی ما را نشان می‌دهد. نسخه اسپرت‌ بک، گام بعدی در گسترش مجموعه مدل‌های الکتریکی ماست و ترکیبی از کارایی، دامنه و عملکرد را با طراحی جذاب و کاربردی بدنه خود ارائه می‌دهد.

آئودی Q6 اسپرت‌ بک e-tron
آئودی Q6 اسپرت‌ بک e-tron مدل اس

طراحی آئودی Q6 اسپرت‌ بک e-tron

طراحی خارجی جذاب، شخصیت اسپرت خودرو را به خوبی نمایان می‌کند. خط سقف شیب‌دار اسپرت‌ بک که یادآور آئودی TT کوپه نسل اول است، زیبایی‌های اسپرت این خودرو را تقویت می‌کند. طراحی تیم، قوس سقف را از ستون A بازنگری کرده و نتیجه این تغییر، اسپرت‌بکی است که ۳۷ میلی‌متر از نسخه SUV کوتاه‌تر است. این تغییر، تناسبات کلاسیک SUV را با دینامیک و ظرافت خاص اسپرت‌ بک ترکیب می‌کند و به این ترتیب، آئودی Q6 اسپرت‌ بک e-tron حتی در حالت ایستاده نیز ظاهری اسپرت دارد.

آئودی Q6 اسپرت‌ بک e-tron
نمای جانبی آئودی Q6 اسپرت‌ بک e-tron

طراحی داخلی این خودرو به‌طور کامل بر اساس نیازهای سرنشینان طراحی شده است. مواد استفاده شده از مراحل اولیه طراحی داخلی به‌طور دقیق انتخاب شده‌اند و به همراه نمایشگر پانورامای MMI آئودی، صحنه دیجیتالی جذابی را ایجاد می‌کنند. طراحی داخلی با تضاد بالا به‌طور عمدی عناصر را در پیش‌زمینه یا پس‌زمینه قرار داده و معماری فضایی سه‌بعدی را به‌وجود آورده است که به زیبایی و ارگونومی توجه دارد.

آئودی Q6 اسپرت‌ بک e-tron
فضای داخل آئودی Q6 اسپرت‌ بک e-tron

طراحی دینامیک آئودی Q6 اسپرت‌ بک e-tron، فضای وسیع SUV را با زیبایی یک کوپه ترکیب می‌کند. این خودرو دارای فضای بار ۵۱۱ لیتری و یک فضای بار جلو به حجم ۶۴ لیتر است. با تاشدن صندلی‌های ردیف عقب، این فضای بار به حداکثر ۱،۳۷۳ لیتر افزایش می‌یابد. فاصله محور بلند ۲،۸۹۹ میلی‌متر، فضای کافی را در داخل خودرو، حتی در صندلی‌های عقب، فراهم می‌کند و Q6 اسپرت‌ بک e-tron دارای ۲۵ لیتر فضای ذخیره‌سازی مفید است. ظرفیت بالای یدک‌کشی تا ۲،۴۰۰ کیلوگرم در نسخه quattro، نشان‌دهنده قابلیت‌های بی‌قید و شرط این خودرو برای استفاده روزمره است.

مشخصات فنی آئودی Q6 اسپرت‌ بک e-tron

با آغاز عرضه Q6 اسپرت‌ بک e-tron و مدل خواهر SUV آن، یک نسخه باتری دیگر با ده ماژول و ظرفیت خالص ۷۵.۸ کیلووات ساعت (ظرفیت ناخالص: ۸۳ کیلووات ساعت) در دسترس خواهد بود. این بدان معناست که علاوه بر نسخه چهارچرخ متحرک و مدل S، Q6 اسپرت‌ بک e-tron در دو نسخه دوچرخ متحرک نیز موجود است.

آئودی Q6 اسپرت‌ بک e-tron
آئودی Q6 اسپرت‌ بک e-tron

طراحی بدنه با ضریب درگ ۰.۲۶  و یک باتری بزرگ با ظرفیت ناخالص ۱۰۰ کیلووات ساعت ، به مدل Q6 اسپرت‌ بک e-tron اجازه می‌دهد تا دامنه‌ای تا ۶۵۶ کیلومتر را ارائه دهد و این مدل را به قهرمان دامنه در سری Q6 e-tron تبدیل کند.

تمامی نسخه‌های Q6 اسپرت‌ بک دارای حداکثر سرعت ثابت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت هستند. نسخه SQ6 اسپرت‌ بک e-tron با حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت، تجربه‌ای جذاب و ورزشی را برای رانندگان به ارمغان می‌آورد.

مدل Q6 اسپرت‌ بک e-tron و SQ6 اسپرت‌ بک e-tron تحت شرایط کربن خنثی در کارخانه اصلی آئودی در اینگولشتات تولید می‌شوند و از اوایل سال ۲۰۲۴ قابل سفارش خواهند بود. قیمت مدل پایه Q6 اسپرت‌ بک e-tron با باتری ۸۳ کیلووات ساعتی و دوچرخ متحرک از ۶۵،۹۰۰ یورو شروع می‌شود.

آئودی Q6 اسپرت‌ بک e-tron
نمای عقب آئودی Q6 اسپرت‌ بک e-tron

جدول مشخصات آئودی Q6 اسپرت‌ بک e-tron

مشخصاتجزئیات
طول۴،۷۷۱ میلی‌متر
عرض۱،۹۶۵ میلی‌متر (بدون آینه‌ها)
ارتفاع۱،۶۶۵ میلی‌متر
فاصله محور۲،۸۹۹ میلی‌متر
حجم فضای بار۵۱۱ لیتر (۱،۳۷۳ لیتر با صندلی‌های تاشو)
ظرفیت یدک‌کشی۲،۴۰۰ کیلوگرم (۲،۰۰۰ کیلوگرم در دیگر نسخه‌ها)
ظرفیت باتری۸۳ کیلووات ساعت (خالص: ۷۵.۸ کیلووات ساعت)
دامنهتا ۶۵۶ کیلومتر
قدرت موتور۲۲۵ کیلووات (۳۰۶ اسب بخار) برای نسخه دوچرخ متحرک
شتاب ۰ تا ۱۰۰ km/h۷.۰ ثانیه (نسخه دوچرخ متحرک)
حداکثر سرعت۲۱۰ km/h (۲۳۰ km/h در نسخه SQ6)
سیستم شارژتا ۲۷۰ کیلووات
دریافت پنج ستاره Euro NCAPبله

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×