معرفی پورشه ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵: همچنان با گیربکس دستی
به گزارش مجله ماشین، پورشه ۹۱۱ GT3 ۲۵ سال پیش در نمایشگاه ژنو معرفی شد. در طول این مدت، تکنولوژی و عملکرد خودروها پیشرفت کرده است، اما پورشه DNA اصلی این مدل را حفظ کرده است: یک خودروی مسابقهای برای خیابان، همیشه سریعتر و قدرتمندتر.
پورشه ۹۱۱ GT3 992.2 سبکتر و مجهزتر است. اما صرف نظر از تجهیزات، همچنان یک خودروی پیست است. این خودرو دارای میله ضد غلتش، میلههای اتصال و یک پنل برشی در محور عقب است.
هر دو نسخه دارای دیفیوزر، اسپویلر لب و راهنمای هوا زیر بدنهی جدید هستند. چراغهای جلوی LED Matrix نیز بازطراحی شدهاند و اکنون دارای یک حلقه سفید اختیاری هستند.
یک خوشه ابزار دیجیتال جدید در داخل خودرو تعبیه شده است که میتواند به حالت Track Screen تغییر یابد و فقط دادههای مهم رانندگی را نشان دهد و برای نشان دادن زمان ایده آل برای تعویض دنده، چشمک میزند. همچنین دادههایی در مورد سطح روغن، فشار لاستیک یا زمان تعویض دنده را نمایش میدهد. سرنشینان اکنون میتوانند از وجود یک پد شارژ بیسیم بهرهمند شوند.
۹۱۱ GT3 دارای موتور شش سیلندر تخت تنفس طبیعی ۴.۰ لیتری است که با قدرت ۵۰۲ اسب بخار (۵۱۰ اسب بخار متریک) تنظیم شده است، که همانند مدل قبلی است، اما گشتاور آن از ۳۴۶ پوند-فوت (۴۷۰ نیوتن متر) به ۳۳۱ پوند-فوت کاهش یافته است. مقررات سختگیرانهتر آلایندگی، یکی از دلایل این کاهش است.
با این حال، این خودرو اکنون ۰.۲ ثانیه سریعتر است و در ۳.۲ ثانیه از ۰ تا ۶۰ مایل بر ساعت شتاب میگیرد و به سرعت نهایی ۱۹۳ مایل بر ساعت میرسد زمانی که ۴.۰ لیتری با گیربکس اتوماتیک PDK جفت شود. در همین حال، گیربکس دستی برای انجام همین کار ۳.۷ ثانیه زمان نیاز دارد.
برای دستیابی به ارقام بهتر، نیروگاه موتور دارای میلکامههای داغتر، انتقال یافته از ۹۱۱ GT3 RS، بدنههای جدید دریچه گاز، خنککنندههای جدید روغن و همچنین سرسیلندرهای بازطراحی شده است.
GT3 در ۹۰۰۰ دور در دقیقه محدود میشود. پورشه اعلام میکند که گیربکس دستی دارای نسبتهای دنده ۸ درصد کوتاهتر است که منجر به کشش بیشتر در هر شرایطی میشود. برخلاف ۹۱۱ کاررا، راننده ۹۱۱ GT3 نمیتواند موتور را با یک دکمه روشن کند، بلکه باید از کلید استارت چرخشی استفاده کند.
۲۰۲۵ پورشه GT3 و GT3 تورینگ دارای آیرودینامیک بهتر، جریان هوای بهتر و نیروی پایینبرندهی بهبود یافته هستند، اما همچنین وزن کم کردهاند. مشتریان میتوانند بسته Weissach را انتخاب کنند که شامل سقف، بال عقب، قاب آینههای جانبی و تیغههای هوای جلوی ساخته شده از فیبر کربن میشود.
بسته Leichtbau (سبک وزن) نیز در منو موجود است و شامل چندین عنصر کربنی میشود. این لیست شامل پنلهای درب است. اهرم تعویض دنده گیربکس دستی از نسخه ۹۱۱ S/T انتقال یافته است.
علاوه بر این، باتری سبک وزن لیتیوم-یونی ۴۰ آمپر ساعتی جدید، به کاهش وزن خودرو نسبت به باتری ۶۰ آمپر ساعتی مدل قبلی کمک میکند.
چرخهای جدید آلومینیومی سبک وزن ۳.۳ پوند وزن کمتری دارند، اما کاهش وزن واقعی توسط چرخهای اختیاری منیزیمی ارائه میشود: ۲۰ پوند. این خودروها به صورت استاندارد روی لاستیکهای ۲۵۵/۳۵ ZR 20 اینچی جلو و ۳۱۵/۳۰ ZR 21 اینچی عقب سوار میشوند. لاستیکهای فوقالعاده با عملکرد بالا برای استفاده در خیابان از طریق خرده فروشان تأیید شده در دسترس هستند.
برای اولین بار در ۹۱۱ GT3، پورشه یک جفت صندلی اضافی در خودروی مجهز به بسته تورینگ ارائه میدهد. پورشه میگوید مشتریان درخواست صندلیهای عقب را دادهاند. مشتریان، صرف نظر از اینکه چهار صندلی را درخواست کرده باشند یا نه، همچنین میتوانند خودرو را با صندلیهای سطل با تکیهگاههای پشتی تاشو، گرمایش اختیاری و پدهای تکیهگاه سر قابل جدا شدن برای راننده و سرنشین جلو، که فضای بیشتری برای کلاه ایمنی ایجاد میکند، سفارش دهند. صندلیهای اسپرت تطبیقی ۱۸ جهته Plus نیز در دسترس هستند.
پورشه ۹۱۱ GT3 و ۹۱۱ GT3 تورینگ در پایان سال به بازار عرضه میشوند و قیمت آنها از ۲۲۲,۵۰۰ دلار شروع میشود، به علاوه ۱,۹۹۵ دلار هزینه تحویل و حمل و نقل. این حدود ۵۰,۰۰۰ دلار گرانتر از مدل قبلی است که قیمت آن از ۱۷۱,۵۰۰ دلار شروع میشد.
این همچنین اولین بار در ۲۵ سال تاریخ GT3 است که پورشه دو نسخه از مدل جدید را معرفی میکند. اما این یک مناسبت ویژه است، که ۲۵مین سالگرد آن را نشان میدهد.
جدول مشخصات فنی پورشه ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵
ویژگی | مشخصات |
---|---|
موتور | موتور شش سیلندر با حجم ۴.۰ لیتر |
قدرت | ۵۰۲ اسب بخار (۵۱۰ اسب بخار متریک) |
گشتاور | ۳۳۱ پوند فوت (۴۷۰ نیوتن متر) |
شتاب ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت | ۳.۲ ثانیه (با جعبه دنده اتوماتیک PDK) |
حداکثر سرعت | ۱۹۳ مایل در ساعت |
جعبه دنده | دستی ۶ سرعته یا اتوماتیک PDK |
دور موتور | ۹۰۰۰ دور در دقیقه |
وزن | ۹.۹ پوند کاهش وزن با باتری لیتیومی جدید |
اندازه تایرها | جلو: ۲۵۵/۳۵ ZR 20، عقب: ۳۱۵/۳۰ ZR 21 |
قیمت آغازین | ۲۲۲,۵۰۰ دلار |