دوشنبه , ۳۰ مهر ۱۴۰۳
اتلاف میلیاردها یورو برای خودروهای آلوده در اروپا

اتلاف میلیاردها یورو برای خودروهای آلوده در اروپا

۱۴۰۳-۰۷-۳۰ زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مجله ماشین، مطالعه‌ای که به سفارش گروه حمل و نقل و محیط زیست (T&E) انجام شده نشان می‌دهد که پنج عضو بزرگ اتحادیه اروپا سالانه ۴۲ میلیارد یورو (۴۵.۶ میلیارد دلار) برای خودروهای شرکت‌های سوخت فسیلی یارانه می‌دهند. این گروه خواستار افزایش یارانه‌ها برای خودروهای برقی شده است.

خودروهای شرکتی حدود ۶۰ درصد از فروش خودروهای جدید در اروپا را تشکیل می‌دهند.

مطالعه‌ای که توسط مشاور محیط زیستی منابع مدیریت (ERM) انجام شده و روز دوشنبه منتشر شد، نشان داد که ایتالیا ۱۶ میلیارد یورو برای خودروهای شرکتی سوخت فسیلی، پس از آلمان که ۱۳.۷ میلیارد یورو یارانه می‌دهد، یارانه می‌دهد.

فرانسه و لهستان به ترتیب سالانه ۶.۴ میلیارد یورو و ۶.۱ میلیارد یورو یارانه ارائه کردند.

شرکت‌ها اغلب خودروها را به عنوان مزایا برای کارمندان ارائه می‌دهند، که اغلب شامل یارانه‌های قابل توجهی برای مزایای نوع مزایا از جمله جبران مالیات مصرف‌کننده و مزایای استفاده از سوخت است.

مطالعه نشان داد که حدود ۱۵ میلیارد یورو در چهار کشور برای یارانه‌دهی به خودروهای شاسی‌بلند اختصاص می‌یابد. رانندگان خودروهای شرکتی به طور متوسط سالانه ۶۸۰۰ یورو مزایای مالیاتی دریافت می‌کنند که برای مدل‌های بزرگتر با آلودگی بالا تا ۲۱،۶۰۰ یورو افزایش می‌یابد.

استف کورنیلیس، مدیر ناوگان T&E، به رویترز گفت: این کاملاً غیر منطقی و کاملاً غیرقابل قبول است که ما همچنان میلیاردها پول مالیات دهندگان را به فناوری‌ای می‌ریزیم که کاملاً در تضاد با دستور کار انتقال سبز کمیسیون اروپا است.

این مطالعه در حالی انجام می‌شود که فروش خودروهای برقی در اروپا کاهش یافته است، زیرا این خودروها نسبت به مدل‌های معادل سوخت فسیلی گران‌تر هستند و بنابراین برای بسیاری از مصرف‌کنندگان خارج از دسترس هستند.

بر اساس داده‌های صنعت، فروش خودروهای تمام برقی در اتحادیه اروپا در ماه اوت ۴۳.۹ درصد کاهش یافت، زیرا بزرگترین بازارهای خودروهای برقی اروپا، آلمان و فرانسه، به ترتیب کاهش ۶۸.۸ درصد و ۳۳.۱ درصد را ثبت کردند.

مطالعه ERM نشان داد که فقط در بریتانیا، عضو سابق اتحادیه اروپا، مشوق‌های مالی برای رانندگان خودروهای شرکتی برای تغییر به خودروهای برقی ارائه می‌شود.

اورسولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در نامه‌ای به وپکه هوکسترا، رئیس جدید اقلیم اتحادیه اروپا، در تاریخ ۱۷ سپتامبر گفت که یکی از اولویت‌های هوکسترا پیشنهاد نحوه حذف یارانه‌های سوخت فسیلی خواهد بود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×