معرفی بی وای دی چانگژو: دومین کشتی این برند برای حمل خودرو
به گزارش مجله ماشین، این کشتی ۱۹۹.۹ متر طول دارد و حداکثر ظرفیت آن ۷۰۰۰ خودرو است. این کشتی در حال حاضر با حدود ۵۰۰۰ خودروی بی وای دی برای صادرات عازم اروپا است. بی وای دی چانگژو در اکتبر ۲۰۲۴ در یانتای، شاندونگ به آب انداخته شد و دومین کشتی حمل خودرو بی وای دی پس از بی وای دی هفی است. این کشتی جدید در ۱۶ نوامبر آزمایشهای دریایی را پشت سر گذاشت.
کشتیهای رو-رو (رول-آن/رول-آف) کشتیهای باری هستند که برای حمل بارهای چرخدار مانند خودرو، کامیون، اتوبوس و واگنهای راه آهن طراحی شدهاند. وسایل نقلیه با استفاده از چرخهای خود یا با استفاده از یک پلتفرم دیگر، روی کشتی رانده میشوند. بی وای دی سه کشتی رو-رو در حال بهرهبرداری دارد، BYD Explorer No.1 که اجاره شده است و بی وای دی هفی و بی وای دی چانگژو که متعلق به بی وای دی است و توسط آن اداره میشود.
بی وای دی در ابتدا اولین کشتی خود را در ژانویه سال جاری با نام BYD Explorer No.1 برای صادرات خودروهای ساخته شده در چین سفارش داد. با این حال، این کشتی متعلق به بی وای دی نیست، بلکه متعلق به شرکت کشتیرانی بینالمللی Zodiac Maritime است و به طور انحصاری به BYD اجاره داده شده است.
بی وای دی هفی اولین کشتی متعلق به بی وای دی است که توسط آن اداره میشود و به نام کارخانه بی وای دی هفی نامگذاری شده است. این کشتی برای اولین بار در ۲۰ سپتامبر به آب انداخته شد و توسط گوانگژو شپیارد اینترنشنال ساخته شده است. بی وای دی چانگژو نیز به همین ترتیب به نام کارخانه چانگژو بی وای دی نامگذاری شده است که تولید خود را در سال ۲۰۲۲ آغاز کرد. این کشتی توسط CIMC Raffles ساخته شده است و در ۲۹ نوامبر برای تحویل به BYD از بندر خارج شد.
در ماه نوامبر، بی وای دی ۵۰۶۸۰۴ خودروی الکتریکی فروخت که افزایش سالانه ۶۷.۸۶ درصدی را نشان میدهد. بی وای دی در سال ۲۰۲۴ در مجموع ۳۷۵۷۳۳۶ خودرو فروخته است که ۴۰.۰۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. این شرکت ۳۰۹۷۷ دستگاه را در خارج از کشور فروخت که ۲۸۱۴۱ دستگاه از چین صادر شد. بی وای دی قصد دارد به عنوان بخشی از گسترش بینالمللی خود، هفت کشتی رو-رو دیگر را راهاندازی کند.