تغییرات گسترده در مدیریت سایپا؛ علی شیخزاده سکاندار جدید سایپا شد
فهرست مطالب:
به گزارش مجله ماشین، مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید سایپا ظهر امروز در این شرکت برگزار خواهد شد.
علی شیخزاده کیست؟
علی شیخزاده، چهرهای در صنعت خودرو با سوابقی از جمله معاونت مهندسی مگاموتور، معاونت تولید قوای محرکه ایران خودرو و مدیرعاملی پارس خودرو، به عنوان گزینه نهایی هیئت مدیره سایپا برای تصدی این سمت انتخاب شد.
تغییرات گسترده در هیئت مدیره سایپا
همزمان با تغییر مدیرعامل، تغییرات گستردهای نیز در ترکیب هیئت مدیره سایپا صورت گرفت. کوروش پرویزیان، علی شیدایی، محمود سهیل نژاد و محمدرضا شیخ عطار به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره منصوب شدند.
تغییر مدیریت در سایپا در شرایطی صورت میگیرد که صنعت خودرو با چالشهای متعددی از جمله کمبود قطعات، نوسانات قیمت ارز و افزایش تقاضا روبرو است. انتظار میرود این تغییرات بتواند تحولاتی را در عملکرد سایپا و بهبود کیفیت محصولات این خودروساز ایجاد کند.
بله؛ اینکه جناب علی شیخ زاده چه دسته گلی در شرکتی به بزرگی آذرآب به آب داده که منجر به تعطیلی کارخانه مذکور شده بود بر اهل فن و صنعت پوشیده نیست. در مگاموتور ایشان با حکم جواد نجم الدین در سال ۱۳۸۶ به ناگاه از مدیر خدمات فنی و تعمیراتی شد معاونت مهندسی مگاموتور!!! فراموش نمی شود نامبرده که خودش هم میدانست گزینه با صلاحیتی برای چنین سمتی در بزرگترین قوای محره سازی صنعت خودروی کشو نبود در جلسه معارفه خودش به مدیران و روسای مهندسی مگاموتور به صراحت ابراز نمود که هیچ برنامه ای بعنوان معاونت مهندسی این مجموعه ندارم و قبلا سابقه ای در حوزه مهندسی قوای محرکه نداشته ام اما حتما مدیرعامل این شرکت ( جواد نجم الدین ) صلاح دانسته و من را معاون مهندسی مگاموتور کرده است !!!!!!!! (وای چه فرار رو به جلویی ) . همچنین فراموش نمی شود دو سال بعد یعنی در سال ۱۳۸۸ که جواد نجم الدین با حکم مدیر هیات عامل وقت سازمان گسترش و نوسازی به مدیر عاملی وقت ایران خودرو رسید آقایان علی شیخ زاده ( که معاون مهندسی وقت مگاموتور بود) و عادل پیرمحمدی ( که معاون کیفیت وقت مگاموتور بود) تا یک ماه که هنوز در مگاموتور حضور داشتند و در انتظار رفتن به ایران خودرو بودند ( تیم اتوبوسی نجم الدین) ، تمام وظایف خود در مگاموتور ا بیخیال شده بودند و رها کرده بودند و با وجود حضور در این شرکت حتی لباس فرم آن شرکت را که زیر مجموعه سایپا هست بر تن نمی کردند و آن یک ماه بخاطر تن به کارهای شرکت ندادن توسط این افراد ، فعالیتهای دو حوزه مهندسی و کیفیت مگاموتور کاملا رها شده بود ( این در حالی بود که این افراد حضور فیزیکی در شرکت داشتند ). بله داستان غم انگیز صنعت و خصوصا صنعت خودرو در ایران اینگونه رقم میخورد. حال بعد از ۱۵ سال از آن مشاهدات عینی جلوی چشمان ما ، این آدم با رانت و هزاران ارتباط که همگی آنها فاقد صلاحیت هستند اکنون بر مسند مدیرعاملی همان شرکتی نشسته که در سال ۱۳۸۸ با رفتن نجم الدین از بزرگترین زیر مجموعه آن حتی حاضر به پوشیدن لباس فرم سایپا در این مجموعه نبود .