فولکسواگن متهم به فرار ۱.۴ میلیارد دلاری از مالیات واردات در هند
فهرست مطالب:
به گزارش مجله ماشین، هند به تازگی فولکسواگن را متهم کرده است که با «سوءاستفاده عمدی» از قوانین، ۱.۴ میلیارد دلار مالیات واردات را از پرداخت خودداری کرده است. این اتهام یکی از بزرگترین پروندههای مالیاتی در کشور به شمار میآید که مشکلات شرکت خودروسازی آلمانی فولکسواگن را بیشتر کرده است. در اینجا نحوه مالیاتبندی واردات خودروها در هند و اتهامات مطرحشده علیه فولکسواگن آمده است.
نحوه مالیاتبندی واردات خودرو در هند
برای تشویق به تولید داخلی، هند یک تعرفه وارداتی ۳۵ درصدی برای واحدهای کاملاً مونتاژ شده (CKD) اعمال میکند که در آن قطعات به صورت کیت وارد شده و در کارخانههای محلی مونتاژ میشوند. این تعرفه در مقایسه با تعرفه ۱۰۰ درصدی بر واردات خودروهای کامل است. همچنین قطعات جداگانهای که برای تولید داخلی استفاده میشوند، میتوانند با تعرفهای بین ۵ تا ۱۵ درصد وارد شوند.
اتهام فولکسواگن
مقامات هندی ادعا میکنند که فولکسواگن با «غیرصحیح اعلام کردن و طبقهبندی نادرست» واردات خود به عنوان «قطعات فردی»، از پرداخت تعرفههای بالاتر ۳۰ تا ۳۵ درصدی برای CKDها خودداری کرده است و آنها را با تعرفههای پایینتر ۵ تا ۱۵ درصد وارد کرده است.
اتهامات به فروشهای واحد هندی اسکودا آتو فولکسواگن مربوط میشود. مدلهای شامل در این پرونده عبارتند از: Audi A4، A6 و SUVهای Q5 و Q7، اسکودا Octavia و Superb و SUV Kodiaq، و همچنین SUV فولکسواگن Tiguan. مقامات هندی اعلام کردند که بیش از ۹۷ درصد قطعات این خودروها به عنوان قطعات فردی وارد هند میشوند.
نرمافزار NADIN و نحوه واردات قطعات
فولکسواگن برای سفارشگذاری قطعات خودرو از نرمافزار داخلی به نام NADIN استفاده میکند که شامل مشخصات مدل و رنگ خودروهایی است که قرار است به صورت محلی مونتاژ شوند. نرمافزار دیگری به نام ProCKD نیز برای ردیابی و مدیریت موجودی در کارخانه مونتاژ فولکسواگن در هند استفاده میشود.
بر اساس اطلاعات وارد شده به این دو برنامه، سفارشات برای قطعات مورد نیاز خودروها ایجاد میشود. NADIN سفارشات را به حدود ۷۰۰ تا ۱,۵۰۰ قطعه که برای مونتاژ یک خودرو لازم است، تقسیم میکند و این قطعات از تأمینکنندگان خارجی در آلمان، جمهوری چک و مجارستان به هند ارسال میشوند.
چگونه قطعات به درستی شناسایی و مونتاژ شدند؟
قطعات با شمارههای شناسایی منحصر به فرد برچسبگذاری شدند که به تیم تولید در کارخانههای هندی کمک میکرد تا هر قطعه را به درستی در خودروی مربوطه استفاده کنند. برای شناسایی خودروها از یک شماره ۱۷ رقمی استفاده میشد و برای برخی قطعات، شمارههای ۱۶ رقمی به عنوان شناساییگر برای مونتاژ بهطور خاص به کارگران کارخانه داده میشد.
نحوه رسیدن این واردات به هند
واردات به بنادر هندی در چندین محموله تحت چندین فاکتور مختلف اما در بازه زمانی ۳ تا ۷ روز به هند رسیدند. بدنه خودرو به همراه قطعات اصلی ارسال میشد و مابقی قطعات در محمولههای مختلف برای جلوگیری از شناسایی ارسال میشدند. مقامات ادعا کردند که این مدل لجستیکی عمدی برای اجتناب از پرداخت مالیاتهای بالاتر استفاده شده است.
فولکسواگن: همکاری با مقامات هندی
فولکسواگن در واکنش به این اتهامات اعلام کرده است که قوانین محلی را رعایت کرده و با مقامات هندی همکاری میکند.