یکشنبه , ۵ اسفند ۱۴۰۳
شورولت بلیزر EV.R کانسپت نسکار

معرفی شورولت بلیزر EV.R کانسپت نسکار: نوآوری در مسابقات

1403-11-27 زمان مطالعه: ۵ دقیقه ۶

به گزارش مجله ماشین، شورولت پیش از برگزاری مسابقه دیتونا ۵۰۰ از نمونه اولیه خودروی مسابقه‌ای شورولت بلیزر EV.R کانسپت نسکار رونمایی کرد. این مدل نشان‌دهنده تعهد شورولت به آزمایش، یادگیری و کشف فناوری‌های جدیدی است که می‌توانند هم در برنامه‌های مسابقه‌ای و هم در خودروهای تولیدی به کار گرفته شوند.

شورولت بلیزر EV.R کانسپت نسکار
شورولت بلیزر EV.R کانسپت نسکار

اریک وارن، مدیر اجرایی رقابت‌های جهانی موتوراسپرت در جنرال موتورز، در این‌باره گفت:
“در حالی که همچنان به استفاده از موتورهای V8 قدرتمند و موفق خود در مسابقات نسکار ادامه می‌دهیم، همواره به دنبال بهبود ترکیب قدرت، دوام و کارایی هستیم تا تجربیات به‌دست‌آمده از پیست مسابقه را به خودروهای تولیدی منتقل کنیم. به‌ویژه در شرایطی که خط تولید خودروهای برقی شورولت را گسترش می‌دهیم.”

مشخصات فنی Blazer EV.R NASCAR

شورولت بلیزر EV.R کانسپت نسکار
شورولت بلیزر EV.R کانسپت نسکار

این خودروی مفهومی، نیرویی بیش از ۱۳۰۰ اسب بخار را از سه موتور الکتریکی شش‌فازی دریافت می‌کند که توانایی رسیدن به ۱۵,۰۰۰ دور در دقیقه را دارند. انرژی این سیستم از یک باتری ۷۸ کیلووات‌ساعتی با خنک‌کننده مایع تأمین می‌شود. آزمایش فناوری‌های جدید به شورولت این امکان را می‌دهد تا تجربیات خود را در خودروهای تولیدی پیاده‌سازی کند.

تنوع و انتخاب، رمز موفقیت شورولت در بازار است. این شرکت یکی از متنوع‌ترین خطوط تولید را در صنعت خودروسازی ارائه می‌دهد؛ از خودروهای اقتصادی گرفته تا سوپراسپرت‌ها، و از مدل‌های دیزلی و بنزینی تا خودروهای برقی.

وارن در ادامه افزود:
“مسابقات موتوراسپرت نه‌تنها بستری برای نوآوری، بلکه محلی برای آموزش مهندسان ما است. این رقابت‌ها به شورولت اجازه می‌دهند تا فناوری‌های جدید را در یک محیط پرفشار و در برابر بهترین رقبا آزمایش کند.”

طراحی و همکاری با ناسکار

شورولت بلیزر EV.R کانسپت نسکار
شورولت بلیزر EV.R کانسپت نسکار

خودروی شورولت بلیزر EV.R کانسپت نسکار بر اساس شاسی و سیستم تعلیق نسل جدید ناسکار ساخته شده و نیروی خود را از طریق یک سیستم تمام‌چرخ محرک برنامه‌پذیر و تایرهای مسابقه‌ای Goodyear Racing Eagle به زمین منتقل می‌کند.

شورولت در همکاری نزدیک با ناسکار و سایر خودروسازان، مشخصات فنی و پارامترهای این نمونه اولیه را تعیین کرد. تیم طراحی جنرال موتورز با همکاری مهندسان موتوراسپرت، ویژگی‌های طراحی الهام‌گرفته از شورولت بلزر EV SS را در این خودرو به کار برده است.

شورولت بلیزر EV.R کانسپت نسکار
شورولت بلیزر EV.R کانسپت نسکار

فیل زک، مدیر طراحی جهانی شورولت، درباره این پروژه گفت:
“این پروژه فرصت فوق‌العاده‌ای برای همکاری با ناسکار بود تا یک خودروی شاسی‌بلند کراس‌اوور جدید طراحی کنیم و عناصر طراحی بلزر EV SS را به نمایش بگذاریم. نمونه اولیه EV.R با ارتفاع کمتر و عرض بیشتر طراحی شده و بر اساس اصول آیرودینامیک و عملکرد بالا شکل گرفته است.”

آزمایش و آینده شورولت بلیزر EV.R کانسپت نسکار

شورولت بلیزر EV.R کانسپت نسکار
شورولت بلیزر EV.R کانسپت نسکار

مهندسان جنرال موتورز این نمونه اولیه را از فاز مفهومی به واقعیت تبدیل کردند و در آزمایش‌های انجام‌شده در پیست Carolina Motorsports Park، خودرو توانست به‌طور مداوم دورهای مسابقه‌ای را با سرعت بالا طی کند.

براندون توماس، معاون طراحی خودرو در ناسکار، تأکید کرد:
“ناسکار و شرکای تولیدکننده آن به فناوری‌های نوظهور علاقه‌مند هستند و در تلاشند تا در خط مقدم نوآوری باقی بمانند. شورولت و مهندسان آن با ترکیب فناوری‌های جدید با پلتفرم نسل جدید ناسکار، خودرویی قدرتمند و هیجان‌انگیز تولید کرده‌اند که مطمئناً طرفداران از دیدن آن در پیست دیتونا لذت خواهند برد.”

شورولت بلزر EV.R ناسکار، ترکیبی از عملکرد فوق‌العاده، فناوری برتر و طراحی خیره‌کننده است. این خودرو نه‌تنها نمایانگر آینده مسابقات ناسکار، بلکه بیانگر پیشرفت شورولت در تولید خودروهای الکتریکی پرقدرت برای مصرف‌کنندگان است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×