پنجشنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۳
افزایش شکایات مشتریان چینی از بی‌وای‌دی

افزایش شکایات مشتریان چینی از بی‌وای‌دی

1403-11-30 زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

به گزارش مجله ماشین،  شکایات گسترده‌ای از سوی مشتریان نسبت به خودروساز چینی بی‌وای‌دی (BYD) در یکی از برجسته‌ترین پلتفرم‌های بررسی کیفیت خودرو در چین ثبت شده است. دلیل اصلی این اعتراضات، اقدام بی‌وای‌دی در ارائه رایگان قابلیت‌های رانندگی هوشمند در اکثر مدل‌های خود است، که بسیاری از مشتریان را که قبلاً مبلغ بیشتری برای خودروهایشان پرداخته بودند، ناراضی کرده است.

 بیش از ۴,۷۰۰ شکایت علیه بی‌وای‌دی بین ۱۱ تا ۱۷ فوریه ثبت شده است.

 این در حالی است که یک هفته قبل، تنها ۱۵۰ شکایت و در کل ماه ژانویه حدود ۵۰۰ شکایت در این پلتفرم به ثبت رسیده بود. خودروهای سری اقیانوس (Ocean) و سلسله (Dynasty) بی‌وای‌دی در ۱۰ رتبه اول جدول بیشترین شکایات این وب‌سایت قرار گرفته‌اند.

 یکی از مالکان سدان هیبریدی شارژی Seal 06 DM-i گفته است که هنگام خرید، بارها از فروشنده پرسیده که آیا مدل جدیدی در راه است، اما پاسخی دریافت نکرده. تنها دو هفته پس از تحویل خودرو، مدل جدیدی با ارتقاهای قابل توجه و همان قیمت به بازار آمده است. این مشتری خواستار ارتقا رایگان خودرو و جبران خسارت از سوی بی‌وای‌دی شده است. بی‌وای‌دی اعلام کرده که شکایات مشتریان را به بخش‌های مربوطه ارجاع داده است، اما تاکنون هیچ پاسخی رسمی از سوی این شرکت منتشر نشده است.

 این موج شکایات، نتیجه رقابت شدید و جنگ قیمتی در بازار خودروی چین است. خودروسازان، از جمله بی‌وای‌دی و تسلا، به منظور جذب مشتریان، قیمت‌ها را کاهش داده، ویژگی‌های رایگان ارائه داده یا مدل‌های جدیدی را با سرعتی بی‌سابقه معرفی می‌کنند. این روند قبلاً برای تسلا نیز رخ داده بود، به طوری که پس از کاهش قیمت خودروهایش، صدها مالک تسلا به نمایشگاه‌های این شرکت در چین هجوم بردند و خواستار دریافت تخفیف یا جبران خسارت شدند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×