سوزوکی فروش خود را تا سال ۲۰۳۰ به یکسوم افزایش میدهد
به گزارش مجله ماشین، این شرکت پیشبینی کرده که ۶۰ درصد از فروش آن در هند انجام شود و همچنین اعلام کرد که ۶۰ درصد از ۲ تریلیون ین (معادل ۱۳ میلیارد دلار) سرمایهگذاریهای خود را تا سال مالی ۲۰۳۰ در هند انجام خواهد داد.
سوزوکی قصد دارد ظرفیت تولید خود را در هند افزایش دهد تا بتواند تقاضای داخلی را برآورده کند و همچنین نقش هند را به عنوان یک مرکز صادراتی برای بازارهای آفریقا و خاورمیانه گسترش دهد.
توشیهیرو سوزوکی، رئیس شرکت، در جلسهای برای تشریح استراتژیهای خود در توکیو گفت: “هند مهمترین بازار سوزوکی است که بیشترین تلاش خود را در آن میکنیم.”
این خودروساز از اوایل دهه ۱۹۸۰ در هند سرمایهگذاری کرده و ماروتی سوزوکی که تحت کنترل اکثریتی این خودروساز ژاپنی است، حدود ۴۰ درصد از بازار خودرو این کشور را در اختیار دارد.
با این حال، این شرکت اعلام کرد که اکنون انتظار دارد تا سال مالی ۲۰۳۰ چهار خودرو برقی باتریدار را در هند عرضه کند، که این کاهش نسبت به هدف قبلی خود مبنی بر عرضه شش خودرو است.
سوزوکی همچنین اعلام کرد که هدف دارد تا سال ۲۰۳۰ حاشیه سود عملیاتی خود را به حداقل ۱۰ درصد افزایش دهد، در حالی که این رقم در سال مالی گذشته ۹.۲ درصد بود. این شرکت همچنین هدف دارد که بازده حقوق صاحبان سهام (ROE) خود را به ۱۵ درصد یا بیشتر برساند، که این رقم در سال گذشته ۱۲.۶ درصد بود.
سوزوکی هدف دارد که تا سال مالی ۲۰۳۰ درآمد خود را به ۸ تریلیون ین برساند که این افزایش ۴۹ درصدی را نشان میدهد.