معرفی جک هانتر: پیکاپ پلاگین هیبرید
فهرست مطالب:
به گزارش مجله ماشین، شرکت جک موتورز در جریان نمایشگاه خودروی خلیج بزرگ ۲۰۲۵ در چین، از پیکاپ هانتر پلاگین هیبرید نسخه استرالیا رونمایی کرد. این رویداد، نخستین نمایش جهانی این وانت پلاگین هیبرید با پیکربندی فرمان راست از سوی این خودروساز چینی به شمار میرود. این نسخه که بر پایه پلتفرم فعلی و موفق هانتر توسعه یافته، گامی مهم در راستای گسترش حضور جک در بازارهای بینالمللی، با نگاهی ویژه به بازار خودروی استرالیا، محسوب میشود. گفتنی است این مدل اواخر سال جاری میلادی با نام T9 PHEV در استرالیا به فروش خواهد رسید.

طراحی ظاهری و ویژگیهای اختصاصی
پیکاپ هانتر PHEV، سبک طراحی جسورانه و آشنای برادر درونسوز خود را حفظ کرده است که از جمله شاخصههای آن میتوان به چراغهای جلوی دوتکه و جلوپنجره بزرگ مشکیرنگ اشاره کرد.

برای ایجاد تمایز، در مدل پلاگین هیبرید از نشان JAC با جزئیات آبیرنگ استفاده شده و همچنین قلابهای بکسل تزئینی قرمزرنگ (که در نسخه بنزینی دیده میشد) از نمای جلو حذف شدهاند که به چهرهای پاکتر و مدرنتر منجر شده است. نسخه ویژه بازار استرالیا بهصورت سفارشی با رینگهای آلیاژی آیرودینامیک (سایز ۲۶۵/۶۰ R18) و یک سیستم حمل بار بازطراحیشده در قسمت عقب عرضه میشود که شامل باربند سقفی و رول بار یکپارچه برای افزایش کاربری و حمل ایمنتر بار است.

ابعاد و ظرفیت حمل بار
جک هانتر PHEV برای پاسخگویی به نیازهای متنوع کاربران، در دو نسخه با فاصله محوری استاندارد و فاصله محوری کشیدهتر ارائه میشود. مدل استاندارد دارای طولی برابر با ۵۳۳۰ میلیمتر و فاصله بین دو محور ۳۱۱۰ میلیمتر است و ظرفیت حمل بار مجازی معادل ۷۱۵ کیلوگرم را ارائه میدهد.

در نسخه با فاصله محوری بلندتر، طول خودرو ۲۹۰ میلیمتر افزایش یافته که اگرچه ظرفیت بار مجاز را به ۶۶۵ کیلوگرم کاهش داده، اما در عوض حجم فضای بار بیشتری را در اختیار میگذارد. این ویژگی، نسخه طویلتر را به گزینهای ایدهآل برای کاربران تجاری یا علاقهمندان به سفر و فعالیتهای خارج از جاده تبدیل میکند.

کابین و امکانات داخلی
کابین جک هانتر PHEV بهطور کامل برای بازار استرالیا بازآرایی شده و به چیدمان فرمان راست مجهز شده است. استفاده از غربیلک فرمان چهارشاخه جدید، انتخابگر دنده چرخان و صندلیهای پوشیده از چرم با دوخت لوزیشکل، حس و حالی لوکس و ممتاز به فضای داخلی بخشیده است.

داشبورد این پیکاپ میزبان یک صفحه کیلومترشمار دیجیتال ۷ اینچی و یک نمایشگر لمسی مرکزی ۱۰.۴ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی است. از دیگر امکانات رفاهی و ایمنی آن میتوان به ترمز پارک الکترونیکی به همراه سیستم اتوهلد و حالتهای مختلف رانندگی اشاره کرد.

مشخصات فنی و پیشرانه
قلب تپنده جک هانتر PHEV یک سیستم پلاگین هیبرید پیشرفته است. این سیستم از ترکیب یک پیشرانه ۲.۰ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۶۰ کیلووات (حدود ۲۱۴ اسب بخار) و دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. موتور الکتریکی نصبشده روی محور جلو ۱۳۰ کیلووات (حدود ۱۷۴ اسب بخار) و موتور الکتریکی محور عقب ۱۵۰ کیلووات (حدود ۲۰۱ اسب بخار) قدرت تولید میکنند.

این مجموعه، نیروی خود را از طریق یک سیستم چهار چرخ محرک (AWD) به چرخها منتقل کرده و عملکردی قدرتمند و در عین حال بهینه را برای این پیکاپ به ارمغان میآورد. انرژی مورد نیاز موتورهای الکتریکی توسط یک بسته باتری لیتیوم آهن فسفات (LFP) ساخت شرکت Guoxuan High-Tech تأمین میشود. این باتری ظرفیتی دارد که امکان پیمایش مسافتی بیش از ۱۰۰ کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی (بدون نیاز به پیشرانه بنزینی) فراهم میکند، که برای پوشش اکثر نیازهای رانندگی روزانه کافی به نظر میرسد.

جایگاه در بازار و رقبا
با افزایش روزافزون رقابت در سگمنت وانتهای برقیشده، ورود جک با هانتر PHEV به این عرصه، بهویژه در بازاری که عمدتاً تحت سلطه رقبایی مانند گریت وال موتورز (GWM) در چین قرار دارد، حرکتی قابل توجه است. جک با تمرکز بر بازارهای بینالمللی که در آنها علاقه به خودروهای پلاگین هیبرید رو به افزایش است، پیکاپ هانتر PHEV نسخه استرالیا را به عنوان یک گزینه توانمند، کارآمد و جایگزینی جذاب برای رقبا معرفی میکند.