معرفی جیلی گلکسی A7 EM-i: برد کلی بیش از ۲۱۰۰ کیلومتر
فهرست مطالب:
به گزارش مجله ماشین، شرکت خودروسازی جیلی به طور رسمی از جدیدترین محصول خود تحت زیرمجموعه گلکسی، یعنی سدان پلاگین هیبرید سایز متوسط گلکسی A7 EM-i، پردهبرداری کرد. این خودرو با تمرکز ویژه بر مصرف سوخت بهینه و قابلیت پیمایش مسافتهای طولانی، رکوردی چشمگیر از خود به جای گذاشته است: مصرف سوخت این خودرو در حالت اتمام شارژ باتری (و کارکرد صرفاً با موتور بنزینی) تنها کمی بیشتر از ۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و برد کلی آن بیش از ۲۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است!
گلکسی A7 EM-i به عنوان گزینهای جمعوجورتر نسبت به مدل بزرگتر گلکسی استار ۸ ایام-آی (Galaxy Star 8 EM-i) معرفی شده است. این سدان جدید دارای طولی برابر با ۴,۹۱۸ میلیمتر، عرض ۱,۹۰۵ میلیمتر، ارتفاع ۱,۴۹۵ میلیمتر و فاصله بین دو محور ۲,۸۴۵ میلیمتر است. انتظار میرود جیلی گلکسی A7 EM-i برای رقابت در بازه قیمتی ۱۰۰,۰۰۰ یوآن (حدود ۱۴,۰۰۰ دلار آمریکا) عرضه شود تا بتواند نظر مشتریان ارزشمحور و علاقهمند به سدانهای هیبریدی با راندمان بالا را به خود جلب کند.

طراحی
طراحی خارجی A7 EM-i مدرن و در عین حال جسورانه است. در نمای جلو، یک نوار LED سرتاسری، چراغهای اصلی تیز و زاویهدار را به یکدیگر متصل میکند. این نما با ورودیهای هوای تهاجمی در قسمت پایین سپر تکمیل میشود که بر شخصیت اسپرت خودرو تأکید دارد. در نمای جانبی، شاهد خطوط شخصیتی برجسته و حجاریشده، رینگهای چندپره با طرح توربینی و تریم مشکی براق دور پنجرهها هستیم. با وجود حفظ دستگیرههای در سنتی به جای نمونههای مخفیشونده (Pop-out Handles)، طراحی کلی خودرو کاربردی و جذاب به نظر میرسد. در بخش عقب نیز، چراغهای سرتاسری و یک اسپویلر کوچک و ظریف طرح دم اردکی (Ducktail Spoiler)، نمایی پویا به خودرو بخشیدهاند.

کابین
کابین گلکسی A7 EM-i با چیدمانی بهروز و فناورانه طراحی شده است. از ویژگیهای برجسته آن میتوان به فرمان دو شاخه چندکاره، مجموعه پشت آمپر دیجیتال بزرگ و یک نمایشگر اطلاعات-سرگرمی مرکزی شناور اشاره کرد. کنسول میانی میزبان کنترلرهای فیزیکی کاربرپسندی است که شامل یک کنترلر چرخان برای سیستم صوتی و تصویری، دکمههای فیزیکی مجزا برای سیستم تهویه مطبوع و جالیوانیهایی با درپوش تاشو برای راحتی بیشتر راننده و سرنشینان در طول سفر میشود.

مشخصات فنی
قلب تپنده جیلی گلکسی A7 EM-i یک پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی است که در کنار یک موتور الکتریکی، مجموعه پلاگین هیبرید این خودرو را تشکیل میدهد. موتور بنزینی به تنهایی قادر به تولید حداکثر قدرت ۱۱۲ اسب بخار است. اگرچه مشخصات کامل این سیستم هنوز به طور رسمی تأیید نشده، اما به احتمال زیاد چیدمان آن مشابه مدل بزرگتر یعنی استار ۸ ایام-آی خواهد بود که در آن یک موتور الکتریکی با ۲۳۸ اسب بخار قدرت، مجموع خروجی سیستم را به حدود ۳۵۰ اسب بخار میرساند و نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس تک سرعته DHT (مخفف Dedicated Hybrid Transmission یا گیربکس اختصاصی هیبریدی) به چرخها منتقل میشود.

جیلی A7 EM-i در دو نسخه با بردهای حرکتی متفاوت در حالت تمام برقی (EV Mode) طبق استاندارد چینی CLTC (China Light-duty Vehicle Test Cycle) عرضه خواهد شد: یک نسخه با برد ۶۰ کیلومتر و دیگری با برد ۱۳۰ کیلومتر. بسته به پیکربندی باتری، برد ترکیبی این خودرو طبق استاندارد CLTC به ترتیب به ۱۵۰۰ کیلومتر و ۱۶۰۰ کیلومتر میرسد. با این حال، در بیانیه رسمی جیلی به نسخهای با برد حرکتی حتی طولانیتر، یعنی بیش از ۲۱۰۰ کیلومتر، نیز اشاره شده است که دستاوردی قابل توجه برای یک سدان پلاگین هیبرید محسوب میشود.
تاریخ دقیق عرضه و قیمت نهایی جیلی گلکسی A7 EM-i به زودی اعلام خواهد شد.