پنجشنبه , ۹ مرداد ۱۴۰۴
دوکاتی اسکرامبلر تیپ 23

معرفی دوکاتی اسکرامبلر تیپ ۲۳: تولد یک کافه ریسر خیره‌کننده

1404-04-09 زمان مطالعه: 4 دقیقه 3

به گزارش مجله ماشین، کارگاه سفارشی‌سازی مشهور Auto Fabrica، بار دیگر با پروژه‌ای جدید و خیره‌کننده، استعداد بی‌نظیر برادران بوجار و گزمه‌ند موهارمی (Bujar and Gazmend Muharremi) را به نمایش گذاشته است. این بار، آن‌ها یک دوکاتی اسکرامبلر ۱۱۰۰ (Ducati Scrambler 1100) را به یک کافه ریسر (Cafe Racer) تمام‌عیار با نام “تیپ ۲۳” (Type 23) تبدیل کرده‌اند که ظاهری بسیار جذاب و مینیمالیستی دارد.

بارزترین تغییر در تیپ ۲۳، بازطراحی کامل بدنه است. تمام اجزای اصلی اسکرامبلر جای خود را به قطعات سفارشی از جنس فیبرکربن داده‌اند تا علاوه بر زیبایی خیره‌کننده، وزن موتورسیکلت به شکل چشمگیری کاهش یابد. این رویکرد به کاهش وزن نهایی به تنها ۱۶۰ کیلوگرم (۳۵۳ پوند) در حالت خیس منجر شده است که برای یک کافه ریسر، فوق‌العاده سبک محسوب می‌شود.

باک سوخت، با طراحی نئو-رترو (Neo-Retro) و درپوش یکپارچه، اولین عنصری است که به چشم می‌آید. اما نکته جالب‌تر اینجاست که باک، بخشی از یک ساختار یکپارچه (monocoque) است که پایه صندلی و بخش عقب را نیز در بر می‌گیرد. چراغ‌های LED نیز به شکلی بی‌نقص در انتهای بدنه عقب جاسازی شده‌اند. در زیر این ساختار زیبا، یک شاسی فرعی لوله‌ای دست‌ساز قرار گرفته و صندلی نیز با جیر سفید رنگ، جلوه‌ای بی‌نظیر به بخش عقب می‌دهد. در پایین‌تر، یک بازوی نوسان‌گر تک‌بازو (single-sided swingarm) به همراه یک گلگیر کوچک فیبرکربنی، به زیبایی این قسمت می‌افزاید.

دوکاتی اسکرامبلر تیپ 23
دوکاتی اسکرامبلر تیپ ۲۳

در قسمت جلو، یک محفظه چراغ جلوی جدید با اجزای LED باکیفیت و یک گلگیر جلوی کوچک از جنس CFRP (پلاستیک تقویت‌شده با فیبرکربن)، ظاهری تیز و جذاب ایجاد می‌کنند. همچنین، پوشش‌های رادیاتور و یک شکم‌بند کوچک (belly pan) نیز به مجموعه‌ی آیرودینامیکی اضافه شده‌اند.

چرخ‌های ۱۷ اینچی Rotobox با تایرهای چسبنده Pirelli Diablo Supercorsa که دارای بخش‌های سفید در دیواره کناری هستند، در کنار کالیپرهای ترمز برمبو (Brembo) با عملکرد بالا و خطوط ترمز استیل بافته‌شده (braided stainless-steel)، پایداری و قدرت توقف بی‌نظیری را فراهم می‌کنند.

برای ارتقاء هندلینگ، سیستم تعلیق نیز مورد بازنگری کامل قرار گرفته است. Auto Fabrica از مجموعه کامل کمک‌فنرهای Ohlins استفاده کرده که شامل کمک‌فنرهای تلسکوپی معکوس (upside-down forks) در جلو و یک کمک‌فنر باکیفیت در عقب است. دوشاخ جلوی جدید توسط سه‌شاخه (triple clamps) آلومینیومی بیلت (billet aluminum) سفارشی نگه داشته می‌شوند که بهبود قابل توجهی نسبت به قطعات استاندارد محسوب می‌شود.

دوکاتی اسکرامبلر تیپ 23
دوکاتی اسکرامبلر تیپ ۲۳

در ناحیه کابین خلبان، فرمان‌های کلیپ‌آن (clip-on handlebars) با طراحی مینیمالیستی قرار گرفته‌اند. پدال‌های پایی CNC-ماشین‌کاری شده (CNC-machined rearsets) از برند Gilles Tooling در موقعیت پایین‌تری روی کناره‌ها نصب شده‌اند که این دوکاتی را در کنار طراحی بدنه و کلیپ‌آن‌ها، به یک کافه ریسر تمام‌عیار تبدیل می‌کنند.

سیستم اگزوز نیز یکی از ویژگی‌های برجسته هر موتورسیکلت سفارشی‌سازی شده توسط Auto Fabrica است. در تیپ ۲۳، این سیستم با پیکربندی دو-به-یک (two-into-one) و از جنس تیتانیوم ساخته شده است. یک پوشش صندلی سفارشی نیز به تیپ ۲۳ یک سیلوئت بی‌عیب و نقص و پیوسته در حالت پارک می‌دهد.

اکثر اجزای بالایی بدنه با رنگ نقره‌ای براق پوشانده شده‌اند، در حالی که بیشتر قسمت‌های دیگر مشکی هستند. این کافه ریسر خیره‌کننده، با ترکیبی از قدرت، زیبایی و کاهش وزن، بار دیگر توانایی‌های بی‌بدیل Auto Fabrica را به اثبات می‌رساند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×