معرفی چانگان Uni-V مدل ۲۰۲۵: لیفتبک فیسلیفت شده
فهرست مطالب:
به گزارش مجله ماشین، لیفتبک فیسلیفت شده چانگان بهزودی وارد بازار میشود. این مدل هم در ظاهر و هم در فضای داخلی دستخوش تغییراتی شده و همچنان با دو موتور توربوشارژ چهار سیلندر عرضه خواهد شد.

ادامه روند بهروزرسانی و تصاویر جدید
شرکت چانگان همچنان به انتشار اطلاعات و تصاویر جدید برای حفظ هیجان پیرامون لیفتبک مدرنشده Uni-V ادامه میدهد. این خودرو که اولین بار در ماه ژوئن معرفی شد، اکنون با انتشار تصاویر و ویدئوهای تازه در شبکههای اجتماعی محلی، بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است. لازم به ذکر است که خودروساز چینی این مدل را نسل سوم Uni-V مینامد، اما در واقع این تنها دومین فیسلیفت برای این خودروی پنجدر است که از سال ۲۰۲۱ در بازار حضور دارد. فیسلیفت قبلی در سال ۲۰۲۴ در چین انجام شد و همان مدل بود که از سوی چانگان به عنوان نسل دوم معرفی شد.

تغییرات در طراحی بیرونی
فیسلیفت فعلی، چانگان Uni-V را به سپرهای جدیدی مجهز کرده است. همچنین، به جای جلوپنجره بدون قاب، اکنون شاهد یک پنل یکپارچه و صاف در جلوی خودرو هستیم که جلوپنجره اصلی به بخش پایینی سپر منتقل شده است. فرم کلی چراغها بدون تغییر باقی مانده، اما محفظه داخلی چراغهای جلو و عقب اکنون دارای طراحی جدید LED است. علاوه بر این، دستگیرههای درب از نوع مخفیشونده (پاپ-آپ) به دستگیرههای معمولی تغییر یافتهاند. نکته قابل توجه این است که چانگان همچنان نسخههای “اسپرتتر” این خودرو را با کیت بدنه تهاجمیتر، خروجیهای اگزوز دوقلو و اسپویلر فعال متحرک تبلیغ میکند.
بازنگری کامل در فضای داخلی
کابین چانگان Uni-V بهطور کامل بازطراحی شده است. داشبورد، پنل دربها، کنسول مرکزی و انتخابگر دنده (لیور دنده) همگی جدید هستند. Uni-V همچنین به یک صفحه نمایش یکپارچه برای پشت آمپرها مجهز شده که فاقد پوشش (کابوت) است (برخلاف مدل قبلی که از چندین نمایشگر متصل به هم استفاده میکرد). علاوه بر این، صفحه آمپرها نزدیکتر به راننده قرار گرفته است، در حالی که در مدل پیش از فیسلیفت، تقریباً چسبیده به شیشه جلو بود. در نهایت، اندازه صفحه نمایش سیستم چندرسانهای نیز بزرگتر شده است.

بهبود پیشرانهها و مشخصات فنی
همانند گذشته، چانگان Uni-V در چین با دو موتور بنزینی توربوشارژ چهار سیلندر عرضه خواهد شد که آنها نیز دستخوش بهینهسازیهایی شدهاند. این موتورها اکنون از سیستم تزریق مستقیم سوخت جدیدی بهره میبرند که با فشاری تا ۵۰۰ بار کار میکند. موتور پایه (که از بهار سال جاری در مدل قبل از فیسلیفت نیز عرضه شده بود) اکنون ۱۹۲ اسب بخار قدرت تولید میکند، در حالی که موتور دوم ۲۴۵ اسب بخار قدرت دارد (قدرت موتورهای قبلی به ترتیب ۱۸۸ و ۲۳۳ اسب بخار بود).
بر اساس اطلاعات اولیه، Uni-V جدید با موتور ۱.۵ لیتری توربو با یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه رباتیک عرضه خواهد شد، در حالی که مدل ۲.۰ لیتری توربو از یک گیربکس ۸ سرعته خودکار کلاسیک بهره خواهد برد. تمام نسخهها دیفرانسیل جلو هستند.