پنجشنبه , ۲۶ تیر ۱۴۰۴
آیتو M8

معرفی آیتو M8: قدرتمند با فناوری هوآوی

1404-04-25 زمان مطالعه: 5 دقیقه 3

فهرست مطالب:

به گزارش مجله ماشین، برند لوکس خودروهای برقی هوآوی، “آیتو” (Aito)، به طور رسمی تصاویر نسخه تمام‌برقی شاسی‌بلند M8 خود را منتشر کرد. این خودرو قرار است در ماه آگوست روانه بازار شود و پس از عرضه موفق نسخه “بُرد-افزا” (EREV) در اوایل سال جاری، گام بعدی این شرکت در توسعه محصولات پاک محسوب می‌شود.

آیتو M8
آیتو M8

طراحی 

نسخه تمام‌برقی آیتو M8 همان زبان طراحی “ماتریس بین ستاره‌ای” مدل EREV خود را حفظ کرده است، اما با تفاوت‌های ظریفی همراه است؛ بارزترین آن، جلوپنجره‌ای با الگوی نقطه‌ای جدید است. این خودرو با برد ۷۰۵ کیلومتر (بر اساس استاندارد CLTC)، یکی از اولین وسایل نقلیه‌ای خواهد بود که به سیستم پیشرفته رانندگی خودران ADS 4 هوآوی مجهز می‌شود.

ابعاد این مدل همانند نسخه EREV است: ۵۱۹۰ میلی‌متر طول، ۱۹۹۹ میلی‌متر عرض و ۱۷۹۵ میلی‌متر ارتفاع با فاصله محوری ۳۱۰۵ میلی‌متر. نسخه تمام‌برقی M8 در دو پیکربندی ۵ و ۶ نفره عرضه می‌شود و برای افزایش فضای ذخیره‌سازی، یک صندوق بار جادار در جلو (فرانک) نیز به آن اضافه شده است.

آیتو M8
آیتو M8

قدرت و باتری

آیتو M8 از سیستم محرکه برقی ولتاژ بالای “هفت در یک” هوآوی نیرو می‌گیرد و در دو گزینه دیفرانسیل عقب (RWD) و تمام چرخ محرک (AWD) در دسترس خواهد بود. تمام مدل‌ها از باتری‌های ۱۰۰ کیلووات ساعتی CATL و پلتفرم باتری ولتاژ بالای ۸۰۰ ولتی “وال” (Whale) هوآوی بهره می‌برند.

بیشتر بخوانید: معرفی آیتو M9: در دو نسخه‌ EREV و EV

کراس‌اوور فول‌سایز آیتو M8 پیش از این در چین با قیمت اولیه ۳۵۹,۸۰۰ یوان (حدود ۴۸,۹۶۰ دلار آمریکا) عرضه شده بود. این شاسی‌بلند با برد ترکیبی بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر، پیش از آغاز فروش، موفق به جذب بیش از ۱۴۰,۰۰۰ سفارش شده بود. روز گذشته، “ریچارد یو”، مدیر اجرایی هوآوی، گزارش داد که نسخه EREV در ماه ژوئن بیش از ۲۰,۰۰۰ دستگاه تحویل داده و عنوان پرفروش‌ترین خودرو در سگمنت قیمتی خود را کسب کرده است.

طبق گزارش رسانه‌های چینی، آخرین آمار نیمه اول سال جاری نشان می‌دهد که سه تولیدکننده برتر خودروهای انرژی جدید (NEV) از نظر فروش به ترتیب لپ‌موتور (Leapmotor) با ۲۲۱,۶۶۴ دستگاه، هارمونی اینتلیجنت موبیلیتی اَلاینس (HIMA) با ۲۰۴,۶۵۸ دستگاه و لی آتو (Li Auto) با ۲۰۳,۹۳۸ دستگاه بوده‌اند. HIMA با تشکیل یک ماتریس محصول با چهار برند اصلی خود شامل آیتو، لوکسید (Luxeed)، استلاتو (Stelato) و ماکسترو (Maextro)، در رتبه دوم قرار گرفته است. با این حال، HIMA به شدت به سری خودروهای آیتو وابسته است؛ در نیمه اول سال جاری، ۸۰ درصد (۱۵۴,۰۰۰ دستگاه) از فروش HIMA به برند آیتو اختصاص داشته است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×