تازه‌ها
یکشنبه , ۲ شهریور ۱۴۰۴
استراتژی جدید بوگاتی

استراتژی جدید بوگاتی: ساخت خودروهای فوق‌انحصاری و تک‌نسخه

1404-05-14 زمان مطالعه: 5 دقیقه

به گزارش مجله ماشین، بوگاتی، یکی از لوکس‌ترین و خاص‌ترین خودروسازان جهان، از استراتژی تجاری جدید خود رونمایی کرد. این شرکت قصد دارد بیش از پیش به سمت تولید مدل‌های سفارشی و منحصربه‌فرد برای مشتریان خاص خود حرکت کند. اولین خودروی این برنامه، با نام «سولیتِر (Solitaire)»، قرار است این هفته معرفی شود.

این رویکرد جدید بوگاتی در واقع بازگشتی به دوران باشکوه «Coachbuilding» است. در گذشته، شرکت‌ها بدنه‌های سفارشی و دست‌ساز برای خودروهای اشرافی می‌ساختند. بوگاتی نیز از همان ابتدا در این زمینه فعالیت داشت و برخی از ماندگارترین شاهکارهای خود، مانند مدل Type 57 SC Atlantic، را به همین شیوه تولید کرد. این خودروها نه فقط یک وسیله نقلیه، بلکه یک اثر هنری متحرک به شمار می‌رفتند.

با این استراتژی، بوگاتی قصد دارد محدودیت‌های تولید انبوه را کنار بگذارد و به طراحان و مهندسان خود فضای بیشتری برای خلق نوآوری‌های بی‌نظیر بدهد. این حرکت در دنیای امروز که ثروتمندان به‌دنبال محصولاتی هستند که هیچ‌کس دیگری آن را ندارد، کاملاً منطقی به‌نظر می‌رسد. به عبارتی، بازار برای یک خودروی ۵ میلیون دلاری تک‌نسخه، ممکن است از بازار ۱۰ خودروی ۵۰۰ هزار دلاری پررونق‌تر باشد.

با اینکه تولید مدل‌های فعلی بوگاتی همچنان ادامه خواهد داشت، اما به‌نظر می‌رسد که این شرکت فرانسوی قصد دارد با تمرکز بیشتر بر روی ساخت خودروهای تک‌نسخه، جایگاه خود را به عنوان یک برند نخبگان و اشرافی بیش از پیش تثبیت کند. جزئیات کامل‌تر درباره خودروی Solitaire در تاریخ ۷ آگوست (پنجشنبه) منتشر خواهد شد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×