معرفی هارلی دیویدسون اسپرتستر سفارشی: حتی نام مناسبی ندارد
به گزارش مجله ماشین، علاقهمندان به دنیای موتورسیکلتهای سفارشی میدانند که معمولاً سازندگان، برای هریک از ساختههای خود نامی خاص و خلاقانه انتخاب میکنند تا بر ویژگیهای برجسته آن تأکید کرده یا به مالک و کارگاه سازنده ادای احترام کنند. اما موتورسیکلت هارلی دیویدسون اسپرتستری که در اینجا میبینیم، با وجود تغییرات چشمگیرش، نام خاصی ندارد و تنها به “بابر خاکستری” (Bobber Grey) شناخته میشود.
این پروژه توسط کارگاه اسپانیایی لرد دریک کاستومز (Lord Drake Kustoms) و بر پایه یک مدل اسپرتستر ۸۸۳ شکل گرفته است. هدف اصلی این کارگاه، تبدیل این موتور کروزر هارلی به یک موتورسیکلت سبک بابر بوده؛ استایلی که به دلیل ظاهر ساده و عاری از هرگونه قطعه اضافه، طرفداران زیادی دارد.
برای این تغییرات، ابتدا بدنه محدود موتور اولیه دستخوش اصلاحاتی شده و قطعاتی چون رینگها، گلگیرها، صندلی و فرمان جایگزین شدهاند. سپس نوبت به ارتقاءهای مکانیکی رسیده و در نهایت، با استفاده از یک رنگآمیزی خاص، ظاهر آن تکمیل شده است.

اگرچه پیشرانه و شاسی اصلی همان موتور ۸۸۳ باقی ماندهاند، اما سیستم اگزوز کاملاً اختصاصی و توسط خود کارگاه ساخته شده و با نوار نسوز پوشانده شده تا ظاهری خشنتر به موتور ببخشد. رینگهای پرهای ضخیم نیز روی لاستیکهایی پهن سوار شدهاند؛ به طوری که لاستیک عقب به پهنای ۲۰۰ میلیمتر رسیده و از کمکفنرهای برلی (Burly) بهره میبرد.
در بخش جلویی، یک باله روی فریم نصب شده و فیلتر هوای جدیدی برای موتور به کار رفته است. کیلومترشمار و چراغهای LED راهنما نیز به شکلی هوشمندانه زیر مجموعه کلیدهای فرمان قرار گرفتهاند.
پس از اعمال تمامی تغییرات، کارگاه تصمیم گرفت تا ظاهر خشن و قدرتمند این اسپرتستر را با رنگ سیاه تکمیل کند، با این حال برای ایجاد کنتراست، باک سوخت بادامی شکل و باله جلویی به رنگ خاکستری مات درآمدهاند. در نهایت، با وجود تمام جزئیات فنی و بصری، کارگاه لرد دریک مبلغ تمامشده این پروژه را اعلام نکرده است.