خداحافظی نیسان GT-R: آخرین مدل پس از ۱۸ سال تولید به مشتری ژاپنی رسید
فهرست مطالب:
به گزارش مجله ماشین، پس از ۱۸ سال حضور درخشان و تولید بیش از ۴۸ هزار دستگاه، بالاخره خط تولید نیسان GT-R در کارخانه توچیگی ژاپن به پایان رسید. این خودرو که از سال ۲۰۰۷ وارد بازار شد، به سرعت در میان علاقهمندان به سرعت و خودروهای اسپرت به یک اسطوره تبدیل شد.
نیسان پیش از این اعلام کرده بود که فروش GT-R را در آمریکای شمالی متوقف میکند و اکنون، آخرین نمونه از این مدل افسانهای تولید شده و در راه خانه یک مشتری خوششانس در ژاپن است.

GT-R؛ محصولی از هنر و مهندسی
نیسان GT-R در ابتدا به عنوان نسخه پرفورمنس از خانواده خودروهای نیسان اسکایلاین معرفی شد. این خودرو با پیشرانه V6 با حجم ۳.۸ لیتر و دو توربوشارژ، در مدلهای استاندارد قدرتی معادل ۵۲۰ اسب بخار و در نسخه GT-R50 تا ۷۱۰ اسب بخار تولید میکرد.
یکی از نکات منحصربهفرد این خودرو، فرآیند ساخت پیشرانه آن بود. با وجود تولید انبوه، موتورهای GT-R توسط گروهی تنها ۹ نفره از اساتید ماهر به نام تاکومی (Takumi) به صورت دستی مونتاژ میشدند. این فرآیند حدود ۶ ساعت زمان میبرد و نام هر یک از این متخصصان روی پلاکی روی موتور حک میشد.
آخرین مدل تولید شده، یک GT-R Premium Edition T-Spec است که با رنگ خاص و زیبای Midnight Purple (بنفش نیمهشب) به دست مالک جدید خود خواهد رسید.
ایوان اسپینوزا، مدیرعامل نیسان، در این باره گفت: «پس از ۱۸ سال شگفتانگیز، R35 GT-R اثری ماندگار در تاریخ خودرو بر جای گذاشت. میراث آن گواهی بر شور و اشتیاق تیم ما و وفاداری مشتریانمان در سراسر جهان است.»

آیا GT-R باز خواهد گشت؟
با توقف تولید، این سؤال مطرح میشود که آیا این نام پرافتخار برای همیشه از بین میرود؟ نیسان به وضوح اعلام کرده است که GT-R در آینده بازخواهد گشت.
اسپینوزا تأکید کرد که نشان GT-R به هر خودرویی تعلق نمیگیرد و فقط برای محصولی بسیار ویژه در نظر گرفته شده است. او با اشاره به اینکه نیسان در حال کار روی نسل جدید GT-R است، از طرفداران خواست که صبور باشند. او گفت: «ما درک میکنیم که انتظارات بسیار بالاست. با وجود اینکه هنوز برنامه دقیقی نهایی نشده، GT-R تکامل خواهد یافت و در آینده دوباره ظاهر خواهد شد.»