سه شنبه , ۶ آبان ۱۴۰۴
تویوتا در صدر فروش جهانی

تویوتا در صدر فروش جهانی: چرا استراتژی هیبریدی جواب داد؟

1404-06-08 زمان مطالعه: 6 دقیقه

به گزارش مجله ماشین، شرکت خودروسازی تویوتا با انتشار گزارش فروش ماه جولای ۲۰۲۵، رکورد جدیدی را ثبت کرد و یک بار دیگر ثابت کرد که استراتژی متفاوت این شرکت در زمینه خودروهای برقی، موفقیت‌آمیز بوده است. در حالی که بسیاری از خودروسازان بزرگ به سمت تولید تمام برقی حرکت کردند، تویوتا با تمرکز بر خودروهای هیبریدی و ارائه گسترده آن‌ها، توانست فروش خود را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

تویوتا در ماه جولای، با فروش ۹۶۳,۷۹۶ دستگاه خودرو در سراسر جهان (شامل برندهای زیرمجموعه مانند لکسوس، دایهاتسو و هینو)، رکورد فروش ماهانه خود را شکست. از ابتدای سال جاری میلادی، این شرکت در مجموع بیش از ۶ میلیون خودرو فروخته که حدود ۴۰ درصد آن‌ها، یعنی بیش از ۲.۹ میلیون دستگاه، از نوع برقی یا هیبریدی بوده‌اند. این در حالی است که از این تعداد، کمتر از ۱۰۰ هزار دستگاه، خودروهای تمام برقی (BEV) بودند.

بزرگ‌ترین بازار تویوتا، آمریکای شمالی، همچنان با فروش ۲۵۴,۲۹۸ دستگاه در ماه جولای، پیشتاز است. عملکرد قوی مدل‌های هیبریدی و تقاضای بالا برای پیکاپ‌های جدیدی مانند تاکوما و ۴رانر، نقش مهمی در این موفقیت ایفا کرده است. در اروپا نیز، جایی که بسیاری از خودروسازان با چالش‌های فروش مواجه هستند، تویوتا توانسته رشد سالانه فروش را تجربه کند. حتی در بازار رقابتی و دشوار چین، تویوتا با فروش ۱۵۱,۶۶۹ دستگاه، عملکردی قوی به ثبت رسانده که بخشی از آن مدیون خودروی تمام برقی bZ3X و مدل‌های هیبریدی آن است.

آکیو تویودا، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سابق تویوتا، پیش از این به دلیل تمرکز بر خودروهای هیبریدی و عدم شتاب در تولید خودروهای تمام برقی مورد انتقاد قرار گرفته بود. اما با کاهش تقاضا برای خودروهای تمام برقی در بسیاری از بازارهای جهانی، به نظر می‌رسد استراتژی او کاملاً درست بوده است. تویوتا با ارائه مدل‌های متنوع و کارآمد هیبریدی، توانسته است همزمان با حرکت تدریجی به سمت تولید خودروهای تمام برقی، فروش خود را حفظ کرده و حتی افزایش دهد. این شرکت با هیبریدی کردن مدل‌های محبوب خود مانند کمری و راو۴، نشان داده که همچنان به این استراتژی پایبند است و در حال حاضر، این رویکرد برای تویوتا نتیجه‌بخش بوده است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×