معرفی هوندا CR-X موتور عقب: خودرویی که هرگز ساخته نشد
به گزارش مجله ماشین، در دنیای خودرو، گاهی ایدههایی وجود دارند که خودروسازان هیچگاه به آنها جامه عمل نمیپوشانند.

یکی از این ایدهها، ساخت یک هوندا CR-X با موتور عقب و دیفرانسیل عقب بود؛ پروژهای که یک علاقهمند به خودرو آن را به واقعیت تبدیل کرده و اکنون در سایت Bring a Trailer به حراج گذاشته است.

این خودرو که ۲۰ سال پیش با تغییرات اساسی ساخته شده، یک نمونه منحصربهفرد است. مالک، موتور و جعبهدنده یک هوندا پرلیود مدل ۱۹۹۴ را به قسمت عقب CR-X منتقل کرده است. این تغییرات شامل نصب موتور ۲.۲ لیتری H22A با قدرت حدود ۲۰۰ اسببخار و یک گیربکس ۵ سرعته دستی با دیفرانسیل لغزش محدود (LSD) است.

برای تطبیق این موتور در بخش عقب، تغییرات فنی چشمگیری صورت گرفته است:
- سیستم تعلیق: برای چرخهای عقب از سیستم تعلیق جلوی هوندا سیویک EG استفاده شده است.
- ایمنی: یک دیواره آتش (Firewall) بین کابین و موتور نصب شده تا ایمنی سرنشینان افزایش یابد.
- فضای جلویی: با حذف موتور از قسمت جلو، در این بخش یک محفظه بار (فرانک) ایجاد نشده، بلکه یک مخزن سوخت آلومینیومی، رادیاتور و کفپوش آلومینیومی قرار گرفتهاند.
- بهبود عملکرد: موتور با استفاده از هدرز DC Sports، منیفولد Skunk2 و سیستم اگزوز سفارشی، بهینه شده است.

از لحاظ ظاهری، این CR-X تفاوت زیادی با مدل استاندارد ندارد؛ با این حال، رینگهای ۱۶ اینچی بزرگ آن، کمی متفاوت به نظر میرسند. این خودرو در حال حاضر در حومه شهر بوفالوی نیویورک قرار دارد و برای کسانی که به دنبال یک NSX جمعوجور و مقرونبهصرفه یا رقیبی برای تویوتا MR2 هستند، یک گزینه جذاب و خاص محسوب میشود.