چهارشنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۴
وقتی پژو در مسابقه دوچرخه‌سواری شرکت کرد و شش روز عقب افتاد

وقتی پژو در مسابقه دوچرخه‌سواری شرکت کرد و شش روز عقب افتاد

1404-06-11 زمان مطالعه: 8 دقیقه 2

به گزارش مجله ماشین، در سال ۱۸۹۱، در روزهای ابتدایی صنعت خودروسازی، شرکت پژو برای تبلیغ یکی از اولین خودروهای خود، دست به کاری عجیب زد: شرکت در یک مسابقه دوچرخه‌سواری بزرگ به نام پاریس-برست-پاریس.

این مسابقه که ۷۴۵ مایل (حدود ۱۲۰۰ کیلومتر) طول داشت، در زمان خود بزرگترین مسابقه دوچرخه‌سواری جهان بود و توجه زیادی را به خود جلب می‌کرد. آرماند پژو، موسس شرکت، خودروی پژو تایپ ۳ را به این رقابت فرستاد تا توانایی‌های آن را به نمایش بگذارد.

مشخصات خودروی پژو تایپ ۳

  • وزن: ۵۰۰ کیلوگرم
  • موتور: ۵۶۵ سی‌سی دو سیلندر ساخت دایملر
  • قدرت: ۲.۵ اسب‌بخار
  • حداکثر سرعت: ۱۷ کیلومتر بر ساعت
  • رانندگان: لوئیس ریگولو (مهندس ارشد) و اوگوست دوریوت (سرکارگر کارخانه)
وقتی پژو در مسابقه دوچرخه‌سواری شرکت کرد و شش روز عقب افتاد
وقتی پژو در مسابقه دوچرخه‌سواری شرکت کرد و شش روز عقب افتاد

نتیجه مسابقه

با اینکه این خودرو در این مسابقه شرکت کرد، نتوانست به پای دوچرخه‌سواران برسد. در طول مسیر، رانندگان با مشکل فنی در سیستم انتقال قدرت مواجه شدند که تعمیر آن ۲۴ ساعت طول کشید. این تاخیر باعث شد تا پژو تایپ ۳ شش روز پس از اولین دوچرخه‌سوار، به خط پایان در پاریس برسد.

نفر اول این مسابقه، شارل ترونت، مسافت را در ۷۱ ساعت و ۲۲ دقیقه طی کرد و با این پیروزی، شرکت میشلن را به شهرت رساند؛ چرا که موفقیت او به استفاده از لاستیک‌های بادی نمونه اولیه میشلن نسبت داده شد.

با وجود این تأخیر طولانی، نفس «رسیدن به خط پایان» برای یک خودرو در آن زمان، دستاورد بزرگی محسوب می‌شد و پژو توانست با همین تبلیغ، نام خود را در صنعت خودرو تثبیت کند.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×