سه شنبه , ۶ آبان ۱۴۰۴
راهبرد مرسدس بنز در بازار چین

راهبرد مرسدس بنز در بازار چین

1404-06-17 زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش مجله ماشین، در حالی که بازار خودروی چین به میدان جنگ قیمت‌ها تبدیل شده و بسیاری از مشتریان به سمت مدل‌های ارزان‌تر داخلی روی آورده‌اند، مرسدس بنز همچنان به راهبرد خود مبنی بر “ارزش به جای حجم” پایبند است. اولا کالنیوس، مدیرعامل مرسدس بنز، اعلام کرده که این شرکت حاضر است برای حفظ سود و جایگاه برند، سهم بازار خود را در این کشور از دست بدهد.

در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۵، فروش مرسدس بنز در چین ۱۹ درصد کاهش یافت و تنها ۱۴۰ هزار دستگاه خودرو به فروش رسید. در همین راستا، این شرکت امیدوار است با عرضه شاسی‌بلند الکتریکی GLC، بتواند سهم از دست‌رفته خود را جبران کند.

کالنیوس در این باره گفت: «این خودرو دقیقاً همان چیزی است که مشتریان چینی مرسدس به دنبال آن هستند. درست است که ما قیمت کمی بالاتر تعیین می‌کنیم، اما طرفداران GLC می‌توانند مطمئن باشند که از نظر قیمت، با این GLC الکتریکی جدید احساس راحتی خواهند داشت.»

در مجموع، مرسدس بنز با وجود تمامی چالش‌ها، از راهبرد لوکس و گران‌قیمت خود در چین عقب‌نشینی نخواهد کرد و تمرکز خود را بر جذب مشتریانی با اولویت ارزش و کیفیت بالا حفظ خواهد کرد. این رویکرد، در تقابل با استراتژی بسیاری از رقبا است که برای رقابت با شرکت‌های چینی، به کاهش قیمت روی آورده‌اند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×