جمعه , ۲۱ شهریور ۱۴۰۴
پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶

معرفی پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶: سلطان جدید جاده‌ها

1404-06-17 زمان مطالعه: 10 دقیقه 7

به گزارش مجله ماشین، پورشه ۹۱۱ توربو S همواره به عنوان معیاری برای ترکیب عملکرد فوق‌العاده، راحتی در مسافت‌های طولانی، انحصاری بودن و قابلیت استفاده روزمره شناخته شده است. حالا، با معرفی مدل جدید ۲۰۲۶، این خودرو بار دیگر مرزهای دنیای خودروهای اسپرت را جابه‌جا کرده است. این خودرو که در دو نسخه کوپه و کابریولت (سقف تاشو) عرضه می‌شود، با عملکردی به‌مراتب بهتر، طراحی عضلانی‌تر، آیرودینامیک هوشمندتر، شاسی بهینه‌سازی شده و تجهیزات لوکس‌تر به میدان آمده است.

فرانک موزر، معاون خط تولید مدل‌های ۹۱۱ و ۷۱۸، می‌گوید: «۹۱۱ توربو S کامل‌ترین و همه‌کاره‌ترین مدل پورشه ۹۱۱ است. چه برای استفاده روزانه، چه در سفرهای طولانی و چه در پیست مسابقه، ما توانسته‌ایم این مدل جدید را راحت‌تر، شخصی‌تر و به‌طور قابل‌توجهی سریع‌تر از نسل قبلی بسازیم.»

پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶
پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶

پیشرانه نوآورانه T-Hybrid: قدرت محض با بهره‌وری بالا

پورشه برای اولین بار در مدل توربو S از پیشرانه هیبریدی T-Hybrid استفاده کرده است. این پیشرانه جدید با حداکثر توان ۷۱۱ اسب بخار، قوی‌ترین ۹۱۱ تولید انبوه تاریخ است. حداکثر گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر در گستره وسیعی از ۲۳۰۰ تا ۶۰۰۰ دور در دقیقه در دسترس است. این سیستم هیبریدی سبک‌وزن با ولتاژ ۴۰۰ ولت، نسبت به مدل قبلی، ۶۱ اسب بخار به توان خودرو اضافه کرده است.

برخلاف مدل کاررا GTS که از یک توربوشارژر برقی استفاده می‌کند، توربو S جدید به دو توربوشارژر برقی (eTurbo) مجهز شده است که نه تنها به افزایش چشمگیر قدرت کمک می‌کنند، بلکه واکنش‌پذیری پیشرانه را نیز بهبود می‌بخشند. این خودرو همچنین از یک باتری فشرده ۱.۹ کیلووات‌ساعت و گیربکس هشت‌سرعته PDK با موتور الکتریکی بهره می‌برد که قدرت را به سیستم تمام‌چرخ محرک (PTM) منتقل می‌کند.

عملکرد شگفت‌انگیز:

  • شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۲.۵ ثانیه (۰.۲ ثانیه سریع‌تر از مدل قبلی)
  • شتاب ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۴ ثانیه (۰.۵ ثانیه سریع‌تر از مدل قبلی)
  • حداکثر سرعت: ۳۲۲ کیلومتر در ساعت
پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶
پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶

سبک‌تر و چابک‌تر: رکوردی جدید در نوربرگ‌رینگ

با وجود اجزای اضافی سیستم هیبریدی، وزن پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶ تنها ۸۵ کیلوگرم افزایش یافته است. این افزایش وزن با بهبودهای گسترده در دینامیک رانندگی، به‌طور کامل جبران شده است. بهترین گواه این ادعا، زمان ثبت‌شده در پیست معروف نوربرگ‌رینگ است. ۹۱۱ توربو S جدید، با زمان ۷ دقیقه و ۳.۹۲ ثانیه، حدود ۱۴ ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی خود بوده است.

پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶
پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶

ترمز و لاستیک‌های فوق‌العاده

مهندسان پورشه برای کنترل این قدرت عظیم، کل سیستم خودرو را بهینه کرده‌اند. لاستیک‌های جدید این خودرو، چسبندگی بهتری در سطوح خشک دارند و در عین حال عملکرد خود در سطوح خیس را حفظ کرده‌اند. علاوه بر این، سیستم ترمز سرامیک-کامپوزیت (PCCB) پورشه، با لنت‌های جدید و دیسک‌های بزرگ‌تر (۴۲۰ میلی‌متر در جلو و ۴۱۰ میلی‌متر در عقب)، قدرتمندترین سیستم ترمز PCCB است که تاکنون روی یک مدل دو درب پورشه نصب شده است.

پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶
پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶

آیرودینامیک هوشمند برای حداکثر کارایی

سیستم آیرودینامیک جدید، خنک‌سازی و کارایی ۹۱۱ توربو S را بهینه کرده است. دریچه‌های فعال عمودی در جلو و یک دیفیوزر جلوی فعال، به همراه اسپویلر جلو و بال عقب قابل‌تنظیم، یک سیستم یکپارچه و کارآمد را تشکیل می‌دهند. این سیستم هوشمندانه، بسته به شرایط رانندگی، نیروی رو به بالا (Lift) را کاهش می‌دهد و یا در حالت بسته، نیروی پسا (Drag) را کمتر می‌کند. ضریب پسا (Drag Coefficient) در این خودرو، ۱۰ درصد نسبت به مدل قبلی کاهش یافته است.

معرفی پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶: سلطان جدید جاده‌ها
پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶

شاسی برای پایداری و چابکی بی‌نظیر

به لطف سیستم الکتریکی ولتاژ بالا در پیشرانه T-Hybrid، ۹۱۱ توربو S به‌صورت استاندارد به سیستم کنترل شاسی داینامیک (ehPDCC) مجهز شده است. این سیستم با کاهش تمایل خودرو به کج شدن در پیچ‌ها، چابکی آن را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد و رانندگی را قابل‌پیش‌بینی‌تر می‌کند. همچنین، سیستم لیفت محور جلو نیز بهبود یافته و به لطف یکپارچگی با سیستم ۴۰۰ ولتی، بسیار سریع‌تر از قبل عمل می‌کند.

پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶
پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶

طراحی پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶

پورشه در طراحی ۹۱۱ توربو S از استراتژی اختصاصی خود برای مدل‌های «توربو» استفاده کرده است. بخش‌های مختلفی از جمله نشان پورشه و نوشته «Turbo S» با رنگ تربونیت (Turbonite)، که مخصوص این مدل‌هاست، تزئین شده‌اند. در داخل کابین نیز، از قطعات تزئینی فیبر کربنی با رنگ نئودیم و روکش‌های میکروفایبر سقف استفاده شده است.

این خودرو به‌صورت استاندارد به چراغ‌های LED ماتریسی با فناوری HD مجهز است که ایمنی رانندگی در شب را افزایش می‌دهد. همچنین، پکیج اسپرت کرونو، سیستم تعلیق PASM و اگزوز اسپرت تیتانیومی نیز به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند.

قیمت و عرضه:

پورشه ۹۱۱ توربو S جدید با قیمت پایه ۲۷۱,۰۰۰ یورو (برای نسخه کوپه) و ۲۸۵,۲۰۰ یورو (برای نسخه کابریولت) به فروش می‌رسد. امکانات شخصی‌سازی بیشتری نیز از طریق بخش «Porsche Exclusive Manufaktur» در دسترس خریداران قرار دارد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×