دوشنبه , ۲۴ شهریور ۱۴۰۴
مرسدس-آام‌گ C63 احتمالاً دوباره پیشرانه بزرگ‌تر خواهد داشت

مرسدس-آام‌گ C63 احتمالاً دوباره پیشرانه بزرگ‌تر خواهد داشت

1404-06-24 زمان مطالعه: 7 دقیقه 2

به گزارش مجله ماشین، پس از آنکه مرسدس-آام‌گ با اقدامی بحث‌برانگیز، پیشرانه قدرتمند V8 مدل C63 را با یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر هیبریدی جایگزین کرد، انتقادهای زیادی به سمت این شرکت روانه شد. اگرچه آمار رسمی فروش منتشر نشده، اما تخفیف‌های سنگین و اعتراف مدیران به از دست دادن مشتریان، نشان می‌دهد که این استراتژی چندان موفق نبوده است. اما به نظر می‌رسد آام‌گ قصد دارد این اشتباه را جبران کند.

آیا پیشرانه ۶ سیلندر بازمی‌گردد؟

ماتیاس گیسن، از مدیران ارشد بخش بازاریابی و فروش مرسدس، اخیراً در مصاحبه‌ای اشاره کرده است که ممکن است مدل C63 به یک پیشرانه بزرگ‌تر مجهز شود. اگرچه بازگشت موتور V8 منتفی است، اما یک موتور شش سیلندر خطی می‌تواند گزینه‌ای محتمل برای پرچمدار کلاس C باشد.

گیسن در این باره گفت: «در آینده، برخی از خودروهایی که اکنون پیشرانه چهار سیلندر دارند، با موتور شش سیلندر نیز عرضه خواهند شد. شاید هیبریدی باشند یا شاید موتور درون‌سوز خالص؛ وقتی به این مرحله رسیدیم، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.»

این اولین باری نیست که شایعه بازگشت موتور ۶ سیلندر به C63 شنیده می‌شود. گزارش‌های قبلی حاکی از آن بودند که آام‌گ ممکن است از یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر خطی هیبریدی-ملایم با کد M256M استفاده کند که هم‌اکنون در مدل‌های دیگری مانند مرسدس CLE53 و استون مارتین DBX به کار رفته است.

مرسدس-آام‌گ C63 احتمالاً دوباره پیشرانه بزرگ‌تر خواهد داشت
مرسدس-آام‌گ C63 احتمالاً دوباره پیشرانه بزرگ‌تر خواهد داشت

نام‌گذاری و رقابت

برخی گزارش‌ها از احتمال تغییر نام این مدل از C63 به C53 خبر می‌دهند. با این حال، منابع دیگر معتقدند که آام‌گ برای حفظ جایگاه این مدل، همچنان نام C63 را برای نسخه پلاگین هیبریدی با موتور شش سیلندر حفظ خواهد کرد. با توجه به اظهارات رسمی و شایعات موجود، احتمال اینکه موتور چهار سیلندر جای خود را به یک پیشرانه شش سیلندر بدهد، بسیار زیاد است. انتظار می‌رود برای رعایت استانداردهای سخت‌گیرانه آلایندگی، این موتور با نوعی سیستم هیبریدی ترکیب شود.

این تغییر احتمالاً سال آینده و همزمان با فیس‌لیفت کلاس C در سال ۲۰۲۶ اتفاق خواهد افتاد. در آن زمان، مشخص خواهد شد که آیا آام‌گ با این اقدام می‌تواند به جنگ با رقبای قدرتمند خود بازگردد یا خیر. در حال حاضر، ب‌ام‌و تأیید کرده که نسل بعدی M3 خود را با پیشرانه شش سیلندر خطی عرضه خواهد کرد. همچنین آئودی اسپرت نیز در حال آماده‌سازی مدل RS5 با پیشرانه V6 هیبریدی است.

آیا C63 با بازگشت به پیشرانه شش سیلندر می‌تواند دوباره در رقابت با ب‌ام‌و M3 و آئودی RS5 به روزهای اوج خود بازگردد؟ باید منتظر ماند و دید.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×