مدیرعامل فولکسواگن: دستگیرههای در مخفی فاجعه هستند
به گزارش مجله ماشین، توماس شفر، مدیرعامل برند فولکسواگن، در نمایشگاه خودروی مونیخ، در مورد دستگیرههای درِ مخفی که در بسیاری از خودروهای مدرن، بهویژه خودروهای برقی، استفاده میشود، موضع قاطعی گرفت و آنها را “فاجعه” خواند. به نظر میرسد فولکسواگن به این نتیجه رسیده که کاربردی بودن مهمتر از ظاهر است.
شفر اعلام کرد که فولکسواگن بازخوردهای زیادی از مشتریان در مورد دستگیرههای مخفی دریافت کرده و نتیجه یکسان است: مشتریان به جای ظاهری آیندهنگر، به دنبال کاربری ساده و آسان هستند. او گفت: مردم انتظار دارند خودرویی که میخرند، برایشان آشنا و قابل استفاده باشد. عملکردها باید ساده باشند، مثل دستگیرههای در. دستگیرههای مخفی شاید ظاهر خوبی داشته باشند، اما استفاده از آنها وحشتناک است.
بر همین اساس، فولکسواگن متعهد شده که در مدلهای آینده خود، از جمله خودروهای برقی مانند ID. Polo و ID. Cross، از دستگیرههای معمولی و کاربردی استفاده کند. تصاویر مفهومی این خودروها نیز این تغییر رویکرد را تأیید میکنند.
مدیرعامل فولکسواگن اعتراف کرد که این برند در سالهای اخیر مرتکب اشتباهاتی شده است. به گفته او، هدف اصلیاش بازگرداندن فولکسواگن به “اصالت” است. این تغییر رویکرد شامل افزایش دکمههای فیزیکی در کابین و آسانتر کردن استفاده از سیستمهای سرگرمی نیز میشود. پیش از این، فولکسواگن کنترلهای لمسی را در فرمان خودروها جایگزین کرده بود، اما تحت مدیریت شفر، به دکمههای فیزیکی بازگشته است.
خودروسازان از این نوع دستگیرهها برای بهبود آیرودینامیک خودرو و کاهش ضریب درگ (مقاومت هوا) استفاده میکنند. آنها ادعا میکنند که این طراحی میتواند پیمایش خودروهای برقی را افزایش دهد. با این حال، کارشناسان معتقدند که این اقدام تنها حدود ۱.۶ کیلومتر به برد خودرو میافزاید.
بسیاری از متخصصان و رانندگان معتقدند که این مزیت ناچیز، به مشکلات عملی و ایمنی مانند صعبالعبور بودن در هوای سرد یا یخبندان و همچنین ایجاد مشکل برای نیروهای امدادی در مواقع اضطراری نمیارزد.