مرسدس AMG به دنبال ساخت کوپه برقی GT
به گزارش مجله ماشین، برند AMG پیش از این تأیید کرده که جایگزین برقی برای GT چهاردر کوپه، سال آینده و بر پایه پلتفرم AMG.EA با ولتاژ ۸۰۰ ولت معرفی خواهد شد. این پلتفرم پیشرفته همچنین برای یک شاسیبلند قدرتمند برقی که قرار است در سال ۲۰۲۷ عرضه شود، استفاده خواهد شد.
«مایکل شیبه»، مدیرعامل AMG، در نمایشگاه خودروی مونیخ اظهار داشت که بررسیهای لازم برای ارزیابی امکانپذیری تولید نسخه برقی GT دودر در حال انجام است. او گفت: «یک بحث احساسی و یک بحث منطقی در میان است. از نظر احساسی، بله، باید این کار را انجام دهیم. اما سؤال این است که آیا بازار به اندازه کافی بزرگ است که سرمایهگذاری لازم را توجیه کند؟ حداقل از نظر فنی، ما میدانیم که چگونه این کار را انجام دهیم.»
تمرکز اصلی AMG در این پروژه، مشتریان هدف است. مدل فعلی GT با پیشرانه بنزینی، عمدتاً به عنوان خودروی دوم برای مشتریان علاقهمند به رانندگی خریداری میشود و نسخه برقی نیز باید همین ویژگی را حفظ کند. شیبه با اشاره به انعطافپذیری در زمان عرضه، تأکید کرد که AMG در حال بررسی وضعیت بازار است تا زمان مناسب برای عرضه این خودرو را تعیین کند.

در صورت تأیید تولید، AMG GT برقی در کنار مدل بنزینی فعلی به فروش خواهد رسید. شیبه تأکید کرد که آنها همچنان به سرمایهگذاری روی پلتفرم پیشرانههای احتراق داخلی GT دودر ادامه خواهند داد. او افزود: «ما با مدل بنزینی GT دودر بسیار موفق هستیم. بنابراین، فعلاً روی آن تمرکز خواهیم کرد و سپس خواهیم دید که چه زمانی برای عرضه نسخه برقی مناسب است.»
شیبه همچنین به این موضوع اشاره کرد که گاهی اوقات، یک خودرو نه به خاطر سودآوری، بلکه به دلیل اهمیتش برای هویت برند تولید میشود. او گفت: «گاهی خودرویی را میسازید که سودآورترین نیست، اما چون برای برند بسیار مهم است و به آن شکل میدهد، باید آن را بسازید.» این نشان میدهد که AMG ممکن است GT برقی را به عنوان یک نماد و «خودروی پرچمدار» برای نمایش تواناییهای فنی خود تولید کند.
اگر AMG GT برقی وارد خط تولید شود، میتواند اولین رقیب مستقیم برای خودروهایی مانند مازراتی گرانتوریسمو فولگوره باشد، در حالی که رقبای اصلی آن مانند پورشه ۹۱۱ و آستون مارتین ونتیج همچنان برای سالها با پیشرانههای بنزینی تولید خواهند شد.