ترمیم و بازسازی یاماها WR250F
به گزارش مجله ماشین، تیم پرتغالی Holy Moly Motorcycles، متخصص در پروژههای سفارشی موتورسیکلت، این بار یک موتورسیکلت قدیمی یاماها WR250F مدل ۲۰۰۵ را با سبکی جدید بازسازی کرده است. این پروژه که «رستوماد» (Restomod) نام دارد، با الهام از طرح رنگ مسابقهای معروف گولواز (Gauloises) ساخته شده و ظاهری خیرهکننده دارد.
ارتقای سیستم تعلیق و شاسی
فرانسیسکو منزس و تیمش در Holy Moly، بخش شاسی و تعلیق این یاماها را به طور کامل ارتقا دادهاند:
- تعلیق جلو: دوشاخ معکوس یک موتورسیکلت YZ450 مدل ۲۰۱۴ جایگزین دوشاخ اصلی شده است تا فرمانپذیری بهتر شود.
- تعلیق عقب: بازوی نوسانگر (Swingarm) مدل اصلی حذف شده و به جای آن از مدل YZ450 مدل ۲۰۱۲ استفاده شده است. همچنین، کمکفنر عقب با یک کمکفنر حرفهای و باکیفیت از برند Ohlins جایگزین شده است.
بهبود عملکرد و ظاهر
به غیر از تعلیق، تغییرات دیگری نیز در این موتورسیکلت اعمال شده است:
- چرخها و ترمزها: رینگهای کارخانهای با نمونههای Excel Takasago جایگزین شدهاند و لاستیکهای آفرود جدید روی آنها نصب شده است. سیستم ترمز نیز برای افزایش قدرت توقف ارتقا یافته است.
- پیشرانه: برای بهبود عملکرد، یک رادیاتور بزرگتر و یک جعبه فیلتر هوای سفارشی روی موتور ۲۵۰ سیسی آن نصب شده است. مهمتر از همه، سیستم اگزوز اصلی با یک سیستم تماماً تیتانیومی از برند آکراپوویچ (Akrapovic) تعویض شده که عملکرد و صدای آن را متحول میکند.
طراحی و جزئیات ظاهری
تیم Holy Moly با وجود حفظ ظاهر اصلی موتور، جزئیات جذابی را به آن اضافه کرده است:
- کابین: فرمان ProTaper، محافظ دست Acerbis و پوششهای جدید دوشاخ، ظاهر قسمت جلوی موتور را مدرن کردهاند.
- زین و بدنه: زین موتور با یک نمونه راحتتر تعویض شده و یک گلگیر جدید با چراغهای یکپارچه در قسمت عقب نصب شده است.
- رنگبندی: اصلیترین نقطه قوت این پروژه، طرح رنگ آن است. ترکیبی از آبی و زرد به همراه لوگوها و خطوط گرافیکی یادآور تیمهای مسابقهای قدیمی است و ظاهری بسیار جذاب به این موتورسیکلت داده است.