مازراتی از رویای تمامبرقی شدن فاصله میگیرد
به گزارش مجله ماشین، مازراتی، برند لوکس ایتالیایی، در یک چرخش استراتژیک از هدف خود مبنی بر تبدیل شدن به یک خودروساز تمامبرقی تا پایان دهه ۲۰۲۵ عقبنشینی کرد. این شرکت اعلام کرده که به دلیل شرایط فعلی بازار، به تولید خودروهایی با ترکیب پیشرانههای بنزینی و برقی ادامه خواهد داد.
مدتی پیش، به نظر میرسید که مازراتی به طور کامل مسیر برقیسازی را در پیش گرفته است. اما آمار مالی اخیر، زنگ خطر را برای این شرکت به صدا درآورد. آندره سوریانی، مدیر مازراتی در قاره آمریکا، با اشاره به شرایط بازار گفت: «بازار حرف خود را زده است. ما برای مشتریان، محصولات مناسب را در هر دو فرم بنزینی و برقی تولید خواهیم کرد.»
مازراتی در دو سال گذشته، تولید مدلهای بنزینی با موتور V8 مانند لوانته، کواتروپورته و گیبلی را متوقف کرده بود و تمرکز خود را روی تولید ابرخودروهای برقی قرار داده بود. با این حال، فروش جهانی این شرکت در سال ۲۰۲۴ با کاهش چشمگیر ۵۸ درصدی به ۱۱,۳۰۰ دستگاه رسید که نیمی از آن در ایالات متحده بود. این آمار نشان میدهد که بازار برای خودروهای تمامبرقی ماسراتی هنوز آماده نیست.
در حال حاضر، مدلهایی مانند گرکاله (Grecale)، گرنتوریسمو (GranTurismo) و گرنکابریو (GranCabrio) با هر دو نوع پیشرانه بنزینی و برقی عرضه میشوند. گرکاله با قیمت زیر ۱۰۰,۰۰۰ دلار، تنها مدل اقتصادیتر مازراتی محسوب میشود.


