دوشنبه , ۳ آذر ۱۴۰۴
آستون مارتین DB12 S مدل ۲۰۲۶

معرفی آستون مارتین DB12 S مدل ۲۰۲۶: ارتقای تجربه رانندگی

1404-07-16 زمان مطالعه: 6 دقیقه 5

به گزارش مجله ماشین، آستون مارتین، خودروساز لوکس بریتانیایی، جدیدترین و قدرتمندترین عضو خانواده DB12 را با پسوند “S” معرفی کرد. این مدل که DB12 S نام دارد، بر اساس موفقیت مدل اصلی DB12 توسعه یافته و با هدف ارتقای تجربه رانندگی هیجان‌انگیز و عملکرد فوق‌العاده در کنار لوکس بودن، به بازار عرضه خواهد شد. DB12 S با افزایش قدرت پیشرانه، توانایی‌های دینامیکی بالاتر، تغییرات ظاهری چشمگیر و بهبودهای گسترده در کابین، خود را به عنوان نقطه اوج جدید در سگمنت سوپر تورر (Super Tourer) تثبیت می‌کند.

آستون مارتین DB12 S مدل ۲۰۲۶
آستون مارتین DB12 S مدل ۲۰۲۶

تاریخچه نام‌گذاری S در آستون مارتین

آستون مارتین سنت دیرینه خود در استفاده از پسوند “S” را برای نسخه‌های با عملکرد بالاتر مدل‌های شناخته‌شده ادامه داده است. این سنت از سال ۱۹۵۳ با خودروی مسابقه‌ای DB3S آغاز شد و در مدل‌های اخیر مانند ونتیج (Vantage) S، ونتیش (Vanquish) S و رپید (Rapide) S نیز به کار رفته است. DB12 S جدیدترین مدل از این خط تولید پرچمدار محسوب می‌شود.

قلب تپنده قوی‌تر

DB12 S از یک نسخه تقویت‌شده از پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو آستون مارتین بهره می‌برد. این موتور قدرتمند اکنون ۷۰۰ اسب بخار قدرت (افزایش ۲۰ اسب بخار نسبت به DB12 استاندارد) را در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را در بازه ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. این قدرت بیشتر، واکنشی سریع‌تر و شتاب‌گیری بی‌وقفه را تضمین کرده و حداکثر سرعت خودرو را به ۲۰۲ مایل بر ساعت (حدود ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت) می‌رساند.

مهندسان آستون مارتین با تغییر کالیبراسیون سامانه انتقال قدرت، زمان تعویض دنده‌ها در سیستم لانچ کنترل (Launch Control) را بیش از ۵۰ درصد کاهش داده‌اند که نتیجه آن، بهبود ۰.۱ ثانیه‌ای در شتاب‌گیری صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت (حدود صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) است؛ این شتاب‌گیری اکنون در ۳.۴ ثانیه انجام می‌شود. همچنین، کالیبراسیون پدال گاز برای حس ارتباط و کنترل بهتر راننده تنظیم شده است.

آستون مارتین DB12 S مدل ۲۰۲۶
آستون مارتین DB12 S مدل ۲۰۲۶

ارتقای سیستم تعلیق و فرمان‌پذیری

بسته‌ای جامع از تغییرات در شاسی و تعلیق با هدف افزایش چابکی، دقت فرمان و ارتباط بیشتر با راننده اعمال شده است. مهم‌ترین این تغییرات عبارت‌اند از:

  • کمک‌فنرهای هوشمند Bilstein DTX: تغییرات نرم‌افزاری برای بهبود کنترل غلتش (Roll) و شیرجه (Pitch) بدنه.
  • میل موجگیر (Anti-Roll Bar) عقب سفت‌تر و تنظیم دقیق‌تر زوایای کمبر (Camber)، توی (Toe) و کستر (Castor) برای اعتماد به نفس بیشتر در بخش جلویی و حس چابکی کلی.
  • بهینه‌سازی کالیبراسیون فرمان و دیفرانسیل الکترونیکی عقب (E-Diff) برای حسی طبیعی‌تر و شهودی‌تر در رانندگی.

ترمزهای سرامیک کربنی و سیستم کنترل ترمز پیشرفته

یکی از ارتقاهای مهم در DB12 S، تجهیز استاندارد آن به ترمزهای سرامیک کربنی (CCB) است. این ترمزها با دیسک‌های ۴۱۰ میلی‌متری در جلو و ۳۶۰ میلی‌متری در عقب، علاوه بر افزایش عملکرد ترمزگیری و مقاومت حرارتی، ۲۷ کیلوگرم از وزن فنربندی نشده (Unsprung Weight) خودرو می‌کاهند که تأثیر مستقیمی بر کیفیت سواری، فرمان‌پذیری و عملکرد دینامیکی دارد.

همچنین، نسل جدید سیستم کنترل ترمز در پیچ (CBC) در این مدل به کار رفته است. این سیستم با یکپارچه‌سازی سامانه‌های کنترل لغزش ترمز و کنترل پایداری خودرو، به راننده اجازه می‌دهد تا با پایداری بهتر ترمز را دیرتر بگیرد و از حداکثر عملکرد ترمز عقب برای حفظ خط حرکت دقیق‌تر در پیچ‌ها بهره ببرد.

آستون مارتین DB12 S مدل ۲۰۲۶
آستون مارتین DB12 S مدل ۲۰۲۶

صدای اگزوز متمایز و طراحی آیرودینامیک تهاجمی

DB12 S دارای یک سیستم اگزوز اسپرت چهار لول جدید از جنس استیل ضدزنگ است که برای تولید صدایی عمیق‌تر و قدرتمندتر تنظیم شده است. سیستم اگزوز تیتانیومی سفارشی نیز در دسترس است که علاوه بر تقویت صدای بم، میانی و زیر (افزایش ۱.۵ دسی‌بل) ۱۱.۷ کیلوگرم نیز از وزن خودرو می‌کاهد.

از نظر بصری، DB12 S با ظاهری تهاجمی‌تر، عملکرد تقویت شده خود را بازتاب می‌دهد:

  • اسپلیتر جلوی دو تکه جدید: این قطعه جلوی خودرو را پهن‌تر و پایین‌تر نشان داده و علاوه بر زیبایی، نیروی رو به پایین (Downforce) تولید کرده و جریان هوا را مدیریت می‌کند.
  • دریچه‌های روی کاپوت (Bonnet Louvres): این دریچه‌ها به خروج هوای گرم از محفظه موتور V8 کمک کرده و جلوه‌ای خشن‌تر به خودرو می‌دهند.
  • دیفیوزر عقب جدید و اسپویلر ثابت: این ترکیب آیرودینامیکی نیروی لیفت (Lift) را کاهش داده و پایداری در سرعت بالا را افزایش می‌دهد. اگزوزهای چهارگانه (دو جفت روی هم) در قاب دیفیوزر، ظاهری قدرتمند ایجاد می‌کنند.
آستون مارتین DB12 S مدل ۲۰۲۶
آستون مارتین DB12 S مدل ۲۰۲۶

فضای داخلی با جزئیات S-Specific

کابین DB12 S دارای جزئیات متمایزی است که به این مدل پرچمدار اختصاص دارد. مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • دسته گردان انتخاب حالت رانندگی: پوشش آلومینیومی با رنگ قرمز آنودایز شده که با رنگ کمربندهای ایمنی، دوخت‌های متضاد و گلدوزی‌های پشت سری‌ها هماهنگ است.
  • تریم‌های داخلی: سه انتخاب تریم شامل چرم و آلکانترا (Accelerate)، چرم سِمی-آنیلین و آلکانترا (Inspire S) و چرم کامل سِمی-آنیلین (Inspire S) ارائه می‌شود.
  • صندلی‌ها: صندلی‌های جلوی اسپرت پلاس برقی ۱۶ حالته به صورت استاندارد نصب شده‌اند و صندلی‌های عملکردی فیبر کربنی به صورت سفارشی در دسترس هستند.

آستون مارتین DB12 S در دو نسخه کوپه (Coupe) و وُلانتِه (Volante) (بدون سقف) قابل سفارش است و تحویل آن از سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×